CEO-ul Electrica și noua configurație a pieței europene: Dacă nu consumați între 7 și 9 seara, nu vă dau niciun ban. În noua configurație a pieței europene a energiei, în special companiile de distribuție, dar și consumatorii finali, vor juca un rol important în echilibrarea sistemului energetic european, care nu va depinde doar de operatorii de sistem, a afirmat CEO-ul Electrica, Corina Popescu, la summit-ul Eurelectric de la Florența. În opinia Corinei Popescu, în viitor, clientul final poate să participe la echilibrare, poate să devină mic producător, prosumer, poate să beneficieze de tarife flexibile care să-i permită să–și optimizeze factura de energie electrică, potrivitProfit.ro. Prețul la gaze și electricitate: România în context european.Datele comunicate de Eurostat arată că mai mult de o şesime din creşterea generală a preţurilor din a doua parte a lui 2018 a provenit direct din majorarea facturilor la electricitate şi gaze naturale. Este vorba despre 0,74 puncte procentuale la o inflaţie medie anuală pe semestrul doi 2018 de 4,27%, scriecursdeguvernare.ro. 1,5 milioane de locuinţe ar putea avea facturi la gaze reduse la jumătate. 20% din populaţia ţării poate fi definită drept consumator vulnerabil. Toţi actorii din piaţa gazelor, şi producători şi furnizori, sunt de acord că România trebuie să definească şi să sprijine consumatorii vulnerabili, în condiţiile în care plafonarea preţurilor nu mai poate funcţiona la nesfârşit pentru toţi consumatorii, scrie Economica.net.

BusinessFoto: Colaj foto

Jucătorii imobiliari vorbesc despre o criză pentru care România nu este pregătită. Piața imobiliară românească va fi mai puțin lovită decât în 2008, în eventualitatea unei noi crize, deși va avea loc o corecție la nivel de prețuri, însă economia țării este complet nepregătită pentru un scenariu negativ, consideră dezvoltatorii și consultanții imobiliari. La nivelul sectoarelor imobiliare stăm bine, dar ca țară nu suntem pregătiți. Deficitul bugetar e mult prea mare, investițiile în infrastructură au fost direcționate spre cheltuieli, iar aceste lucruri vor lovi țara. Poate că sectorul imobiliar va fi mai puțin lovit față de 2008, potrivit Profit.ro.

Manager Clever: 40% din şoferii care lucrau pe aplicaţii au decis să se retragă. Discuţii, negocieri, promisiuni. De asta au avut parte, din nou companiile de ridesharing la întâlnirea cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, a şasea la număr. „La nivelul industriei, am avut o pierdere de 40%. Asta înseamnă o pierdere de 40% de şoferi care lucrau pe aplicaţii şi au decis să se retragă în lipsa unei reglementări”, a declarat Anca Gherle, manager al Clever, potrivit digi24.ro.

Topul companiilor care au cele mai mari suprafeţe de teren concesionate de la stat. Conform datelor Agenţiei Domeniilor Statului (ADS), companiile care au cea mare suprafaţă de teren arendată sau concesionată de la ADS sunt: Agricost - 57.720 ha, Maria Trading - 11.737 ha, Intercereal - 10.550 ha, Agro Chirnogi - 9.414 ha şi Dorna Agri - 8.278 ha. Suprafaţa totală arendată sau concesionată de ADS este de 263.696 ha, iar veniturile obţinute, anul trecut, au fost de 110,7 milioane lei, ceea ce înseamnă un venit de aproximativ 467 lei pentru un hectar. „Anul trecut, gradul de încasare a fost de 99,32%”, a declarat Cătălin Bologa, director general ADS, potrivit Adevărul.

Exitul Telekom: cum au evoluat afacerile grupului în România și câți clienți au pierdut. Telekom negociază în prezent vânzarea afacerilor din România cu Orange România, RCS&RDS şi Spas Roussev, reprezentantul bulgar al unui fond de investiţii rusesc, care a cumpărat deja acţiunile Telekom din Albania. Grupul Telekom România, cu afaceri anuale de aproape un miliard de euro, a ajuns, în cinci ani de la intrarea pe piaţa, unul dintre cei mai mari furnizori locali de servicii de comunicaţii fixe şi mobile. Cum statul român deţine 45,9% din divizia de telefonie fixă, iar restul subsidiarelor s-au dezvoltat fără contribuţia statului, dar probabil cu girul acestuia, situaţia Telekom este uşor complicată, scrie Economica.net.

Companiile chineze cer despăgubiri de la Boeing. Principalele companii aeriene din China cer despăgubiri de la Boeing, pentru pierderile suferite ca urmare a consemnării la sol a avioanelor 737 MAX. Blocarea la sol a celor 53 de modele şi întârzierea livrării de noi aeronave au provocat pierderi importante, spun chinezii, care nu au anunţat totuşi despre ce sumă e vorba. Cererea vine în plin război comercial între Washington şi Beijing, dar nu este singulară: Turkish Airlines şi Ryanair plănuiesc şi ele să ceară despăgubiri, potrivit digi24.ro.