Căpitanul zborului Ethiopian Airlines, a cărui prăbușire s-a soldat cu 157 de morți, nu a putut să se antreneze pe noul simulator pentru Boeing 737 MAX, a declarat un alt pilor pentru agenția Reuters.

HotNews.roFoto: Hotnews

Yared Getachew, în vârstă de 29 de ani, urma să se antreneze la sfârșitul lunii martie, la două luni după ce compania a primit simulatorul. Nu este clar dacă nici colegul lui Yared, copilot Ahmednur Mohammed, 25 de ani, nu a apucat să facă practică pe noul simulator MAX.

Dezastrul din 10 martie a declanșat una dintre cele mai mari anchete din istoria aviației, care cercetează și dacă piloții erau suficient de pregătiți pentru a opera noul sistem automat. La nivel global, cei mai mulți piloți ai companiilor aeriene comerciale se antrenează pe simulatoare la fiecare șase luni.

Boeing 737 MAX, care a intrat în funcțiune acum doi ani, are un nou sistem automat numit MCAS (Sistem de augmentare a caracteristicilor de manevrare). "Boeing nu a trimis manuale pentru MCAS", a declarat un pilot al companiei Ethiopian Airlines pentru Reuters,refuzând să-și dea numele deoarece personalului i sa spus să nu vorbească în public.

"De fapt știm mai multe despre sistemul MCAS de la mass-media decât de la Boeing". Ethiopian Airlines a refuzat să comenteze afirmațiile pilotului privind simulatorul și sistemul MCAS.