​Cadbury, celebrul producător britanic de dulciuri, a retras o campanie în care îndemna copiii să sape după comori romane, vikinge sau saxone, decizia de a suspenda campania fiind luată după ce arheologii au spus că ideea este mai mult decât neinspirată, scrie The New York. Compania spune că va îndemna consumatorii să vadă comorile la muzee, nu să sape după ele.

CadburyFoto: Cadbury

Campania din Marea Britanie și Irlanda îndemna copii să pună mâna pe un detector de metale și să facă gropi în căutarea unor comori. Mai mult, pe website-ul campaniei erau oferite sugestii despre locuri unde să sapi pentru a găsi argint de pe vremea vikingilor, inele din perioada medievală sau aur saxon.

Istoricii și arheologii au reacționat, spunând că este o idee deplasată să îndemni oamenii să sape după comori, nemaivorbind și că este ilegal. În plus, mulți au atras atenția că această campanie invită la posibile distrugeri în interiorul unor sit-uri arheologice.

Advertising Standards Authority spune că a primit 30 de sesizări legate de campania numită Freddo Treasures.