Facebook a dezvăluit ieri că își va înăspri regulile cu privire la utilizarea reclamelor politice plătite pentru a preveni ingerințele străine în alegeri, inclusiv în alegerile europene care vor avea loc în acest an, relatează Channel News Asia.

FacebookFoto: Pexels

Facebook și-a făcut publice luni planurile de înființare a unui organism independent responsabil de conținut, care să aibă puterea de a întoarce deciziile companiei în privința postărilor de utilizator. Prin astfel de măsuri, compania încearcă să rezolve problemele care țin de dezinformare și perpetuarea comportamentului abuziv pe platformă.

Cei 40 de membri ai comisiei independente ar urma să selecteze cazuri pe care să le evalueze. Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, susține că Facebook nu ar trebui să ia astfel de decizii, ci să externalizeze astfel de procese unor organisme independente alcătuite din experți în tehnologie și în drepturile omului care nu au interese comerciale.

Facebook va selecta primii membri ai organizației pentru mandate de trei ani, însă aceștia vor decide independent cu privire la statutul de membru și forma pe care o va lua acesta.

Teama de dezinformare și de ingerință străină s-a intensificat în ultimele săptămâni, deoarece alegerile pentru Parlamentul European se aproprie și mai multe state membre UE precum Belgia și Finlanda vor organiza alegeri în 2019.

,,Vom cere ca reclamele politice să fie autorizate și vom afișa un disclaimer ,,plătit de” pentru acestea”, susține Nick Clegg, un fost vice prim-ministru britanic angajat la Facebook din octombrie pe poziția de șef al relațiilor internaționale.

Facebook susține că uneltele care vor asigura transparența reclamelor electorale vor deveni comune pentru întreaga lume până în iunie, însă acestea vor fi lansate până la finalul lunii februarie în India, Ucraina și Israel.