O inovație de mare importanță la Tesla: preia fabrici abandonate și le reumple cu tehnică de vârf și oameni (alții le-au demolat și au construit mall-uri...) ● Japonezii prevăd că Regatul Unit vrea să devină paradis fiscal și... nu le place! Pleacă, dar nu-și iau toate jucăriile ● Marriott își pune „sursele” să dea vina pe guvernul chinez pentru un cumplit atac informatic, dar dovezile sunt palide și pare că mai degrabă se laudă cu numărul de clienți ● Volkswagen a fost jupuit de miliarde de către Uncle Sam și mai are de furcă și cu propriii acționari, dar obrazul președintelui trebuie să rămână nepătat.

HotNews.roFoto: Hotnews
  • Tesla se gândește (din nou) să cumpere fabrici închise de General Motors.

Dacă GM va pune în aplicare planul de restructurare anunțat luna trecută, care prevede închiderea de uzine din America de Nord, Elon Musk spune că Tesla ar putea viza cumpărarea unora dintre acestea.

În 2010, Tesla a achiziționat NUMMI, o fabrică de automobile deținută în comun de GM și Toyota în Fremont California pentru numai 42 de milioane de dolari, curând după ce a fost închisă. Compania a reconstituit forța de muncă, inclusiv cu foști muncitori la NUMMI, iar în prezent Tesla Fremont are mai mulți salariați decât fabrica inițială și produce 300.000 de automobile electrice anual. Mișcarea de a achiziționa o fabrică existentă în loc de a construi una nouă este văzută ca unul din secretele reușitei lui Tesla. Aceasta oferă o infrastructură ieftină și acces rapid la o forță de muncă bine calificată, pe lângă o imagine excelentă în comunitatea locală. Tesla are deja planuri pentru Gigafactory 3 în China și o fabrică în Europa, dar ar mai putea deschide una în America de Nord. (Electrtek.co)

  • Panasonic transferă cartierul general european de la Londra la Amsterdam

Pe măsura apropierii, dar și a creșterii incertitudinii cu privire la un Brexit cu sau fără acord, compania vrea să evite posibilele probleme cu taxele, a declarat Laurent Abadie, directorul general al Panasonic Europe. În același context, numeroase multinaționale, printre care multe japoneze, migrează din Marea Britanie spre continent. Decizia lui Panasonic este motivată de teama că Regatul Unit va fi considerat în Japonia drept un paradis fiscal, dacă va ieși din UE și va scădea taxele companiilor pentru a atrage investiții, a declarat Abadie pentru Nikkei Asian Review. Dacă Panasonic va plăti taxe mai mici în UK, aceasta poate atrage o taxare suplimentară în Japonia.

A adăugat că mutarea este planificată de 15 luni din cauza îngrijorărilor generate de Brexit privind circulația liberă a bunurilor și persoanelor, dar „activitățile și operațiunile nu vor fi afectate”. Japonia este un mare investitor în Regatul Unit, prin 800 de firme cu un total de 100.000 de salariați. Și mari companii financiare, ca Nomura, Sumitomo Mitsui și Daiwa au anunțat că nu doresc să-și mai mențină sediile europene la Londra. (BBC News).

  • „Surse”: există indicii că atacul informatic asupra lui Marriott ar fi fost comandat de servicii din China

O investigație privată a descoperit indicii că hackerii care au dezlănțuit un atac informatic de mari proporții asupra lui Marriott International, cel mai mare grup hotelier din lume, ar fi lucrat pentru un serviciu de informații al guvernului chinez. Marriott a comunicat săptămâna trecută că atacul a fost declanșat acum patru ani și a vizat datele a 500 de milioane de persoane înregistrate în sistemul de rezervări al hotelurilor Starwood - nume, numere de pașapoarte, adrese de e-mail și izolat date de plăți cu carduri. Investigatorii care au analizat breșa au găsit unelte de hacking, tehnici și proceduri care au fost utilizate anterior în atacuri atribuite hackerilor chinezi, au declarat trei surse care nu erau autorizate să comunice probele private deținute de companie.

Aceasta sugerează că hackerii erau într-o acțiune destinată să colecteze informații pentru spionajul chinez, nu într-una pentru câștiguri financiare, au spus două dintre surse. Sursele au menționat însă că este posibil ca alți hackeri să fi fost în spatele atacului, deoarece tehnicile fuseseră între timp postate online. Identificarea făptașilor este complicată suplimentar de faptul că investigatorii suspectează că mai multe grupuri de hackeri ar fi accesat simultan rețelele de calculatoare ale lui Marriott, a mai precizat una din surse. Atacul a început în 2014, puțin după unul asupra Oficiului de Management al Personalului (OPM) al guvernului american, care a compromis datele a zeci de milioane de angajați, inclusiv aplicații pentru permise de securitate. Recent, consilierul pentru securitate națională al Casei Albe, John Bolton, a spus reporterilor că el crede că Beijingul a fost în spatele atacului de la OPM, ipoteză lansată de Statele Unite din 2015. (Business Insider)

  • Volkswagen respinge acuzațiile că președintele companiei ar fi fost la curent cu măsluirea datelor privind emisiile de noxe

Citând documente interne ale investigatorilor, săptămânalul german Bild am Sonntag a informat că Hans Dietrich Poetsch, șeful finanțelor VW la acea vreme, ar fi aflat din iunie 2015 despre încălcarea regulilor de către fabricantul de automobile. Ziarul a citat o prezentare confidențială a departamentului juridic al al firmei, disponibilă investigatorilor în procedurile privind posibilele manipulări ale piețelor de către producător. O prezentare titrată „Sacramento” și datată în iunie 2015, afirma că erau încălcate regulile americane privind emisiile și că Volkswagen își eluda obligațiile de supervizare. Ziarul a mai scris că mărturia unui avocat important al companiei, denumit „martorul P.”, indică faptul că Poetsch a primit prezentarea pe 29 iunie 2015 odată cu informația că sunt afectate 600.000 de vehicule în SUA și că riscul financiar al lui VW se ridică la 35 de miliarde de euro.

Duminică, Volkswagen a declarat că era la curent de ceva vreme cu cele publicate. „Declarațiile martorului P. sunt în mod evident incorecte”. Subiectul diesel fusese în centrul a numeroase discuții cu Poetsch în vara lui 2015, dar „niciuna din aceste discuții nu avusese conținutul și calitatea de a atrage atenția domnului Poetsch asupra legilor pieței de capital”. Volkswagen a adăugat că până la publicarea constatărilor guvernului american pe 18 septembrie 2015 nu au existat semnale concrete ale unei situații cu implicații asupra prețului acțiunilor. Reclamanții în procesul privind manipularea pieței de capital pretind că Volkswagen nu și-a îndeplinit obligația de a informa investitorii despre potențialele implicații financiare ale măsluirii testelor de emisii care au costat până în prezent compania 27,4 miliarde de euro în penalități și amenzi. Volkswagen a argumentat că nu i-a informat pe investitori deoarece nu dorea să pericliteze șansele de a ajunge la o înțelegere cu guvernul american (Reuters)