​Aeroportul Internațional „Henri Coandă” se va extinde cu un nou terminal în zona de est al actualului aeroport, un proiect care va costa peste un miliard de euro după cum a fost aprobat recent de Guvern. Noul terminal va fi unul modular, va avea 25 de noi porți de îmbarcare, noi căi de rulare și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Cu toate acestea, noul terminal nu va fi legat la noua cale ferată pe care Ministerul Transporturilor vrea să o termine în următorii ani, dar nici la viitoarea Magistrală 6 de metrou de 1 miliard de euro. „Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană”, a precizat un oficial de la Transporturi care a explicat și cum se va face transferul pasagerilor între cele două terminale.

Aeroportul Henri Coanda - OtopeniFoto: CNAB

La finalul lunii august Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti și realizarea unui nou terminal de pasageri.

Zona care va fi dezvoltată se află în estul aeroportului, iar noul terminal de pasageri va fi „modular”, va avea peste 100.000 de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare,anunță Ministerul Transporturilor. În plus, proiectul prevede realizarea de noi căi de rulare pentru avioane și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Întregul program are o valoare de circa 1 miliard de euro.

---

Cu toate acestea, viitoarele legături ale Capitalei cu trenul și metroul nu vor ajunge la nou terminal. Astfel, linia directă Gara de Nord - Otopeni, pe care Ministerul Transporturilor o vrea terminată până la Euro 2020 se va opri aproape de terminalul sosiri, iar viitoarea Magistrală 6 de metrou - un proiect de peste 1 miliard de euro, va avea stația finală tot în zona actualului terminal.

„Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană”, a explicat Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul conferinței EuroIMPACT, organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro.

„Într-adevăr, spațiul pentru dezvoltarea noului terminal a fost ales undeva mai spre est, nu chiar în partea cealaltă a aeroportului. Este la o oarecare distanță față de terminalul existent”, a spus Costache.

„Dar nu ar fi primul aeroport care-și asigură o legătură între terminale în intern. De fapt aeroportul are în planul lor de implementare. Noul terminal va fi modular - 5 milioane de pasageri, 10 milioane, 15 milioane. Pentru cinci milioane de pasageri capacitate, un shuttle doar de autobuz este suficient. Dar aeroportul va devolta în paralel și o legătură între cele două terminale și pe linie de tren”, a mai precizat oficialul din Ministerul Transporturilor.

Pentru proiectul unei linii de tren până la Aeroportul Otopeni, Ministerul Transporturilor derulează în prezent revizuirea Studiului de Fezabilitate, urmând ca de execuția lucrărilor să se înceapă în 2019. Deși se discută în termeni concreți de realizarea conexiunii cu Aeroportul Otopeni printr-o linie nouă și o gară în apropierea terminalului sosiri, documentația de revizuire a SF-ului prevede o a doua etapă care să studieze posibilitatea extinderii linie de cale ferată și în vederea conexiunii cu viitorul terminal al aeroportului.

Citește și: Legătura Capitalei cu Aeroportul Otopeni: De ce se justifică Magistrala 6 de metrou care va costa un miliard de euro, dacă se face și tren direct de zece ori mai ieftin?

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicație (comunicare) nu angajează decât autorul iar Comisia Europeană nu este răspunzătoare de folosirea în alte scopuri a informațiilor conținute.