​Aproape intr-o treime din accidentele cu pietoni sunt implicați copii, probabilitatea de deces în cazul în care impactul are loc la o viteză a vehiculului de 50 km/h fiind aproape 90% sau chiar mai mult, se arată în Buletinul siguranței rutiere, publicat sâmbără de Poliția Română. În cazul accidentelor produse în zona școlilor, șoferii nu au putut evita impactul pentru că i-au văzut prea târziu pe copii, din cauza mașinilor parcate în apropierea trecerilor de pietoni.

HotNews.roFoto: Hotnews

„​Accidentele cu implicarea pietonilor copii reprezintă 28% din totalul accidentelor cu pietoni. Un pieton care este lovit la viteza de 50 de kilometri la oră are 87% probabilitatea de deces în urma impactului, iar în cazul unui pieton copil acest procent crește exponențial. Riscul potențial de producere a unui accident în zona şcolilor este asociat şi cauzei de neacordare prioritate copiilor angajaţi în traversarea drumului la trecerile pentru pietoni. Această situație se regăsește în statistică și datorită faptului că distanţa de percepţie (câmpul vizual) este restrânsă în condiţiile opririi sau staţionării autovehiculelor în imediata apropiere a trecerii pentru pietoni, iar conducătorii auto, la viteza de 30 km/h, nu pot evita impactul cu un pieton copil (de înălţime mică)”, se arată în comunicatul Poliției Române.

În ansamblu, indisciplina pietonilor și viteza excesivă a șoferilor sunt responsabile pentru aproape jumătate din totalul accidentelor produse în România în ultimii 5 ani, potrivit Buletinului siguranței rutiere

„Principalele cauze, responsabile pentru peste 40% din accidentele rutiere grave produse în România, în perioada 2013-2017, sunt indisciplina pietonilor și viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de trafic. În această perioadă, numărul accidentelor rutiere grave și cel al victimelor rănite grav în astfel de evenimente nu a cunoscut fluctuații importante.(...) La nivelul Uniunii Europene, în perioada 2010 – 2017, s-a reușit reducerea numărului de decese cu 20,1%. România se plasează în rândul statelor în care rata de descreștere a deceselor este apropiată de nivelul cerut, în 2017 fiind înregistrată o scădere cu 17,9% față de 2010”, informează IGPR, citând din Buletinul siguranței rutiere. Potrivit sursei citate, raportul din 2017 privind siguranța rutieră arată că, în perioada 2013-2017, numărul de accidente rutiere grave și cel al victimelor rănite grav nu a cunoscut fluctuații importante. În anul 2017, comparativ cu anul 2016, numărul accidentelor de circulație a scăzut cu 0,5%, în timp ce numărul persoanelor decedate a crescut cu 2%.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!