INTERVIU VIDEO Traficul din București, prin ochii unei femei pilot de raliu. Cristiana Oprea: "Permisul auto se obține mult prea ușor... Mă întâlnesc cu șoferi șmecheri atât în trafic, cât și în social-media" - Hotnews Mobile
1 € 4,6667 1 USD 0,7096joi 18 oct 2018

INTERVIU VIDEO Traficul din București, prin ochii unei femei pilot de raliu. Cristiana Oprea: "Permisul auto se obține mult prea ușor... Mă întâlnesc cu șoferi șmecheri atât în trafic, cât și în social-media"

de Daniela Mihai Vineri, 5 octombrie 2018, 22:24
- a A+
Imagine
Să mergi cu o mașină condusă de un pilot de raliu nu este un lucru pe care îl trăiești în fiecare zi. Alături de Cristiana Oprea am testat, într-un trafic aglomerat, cum conduce un șofer obișnuit cu viteza, dar disciplinat de regulile unor competiții. "Femeile nu sunt încurajate să conducă bine", ne-a spus Cristiana. Chiar și ea, un pilot de curse cu performanțe, nu a scăpat de glumele pe seama "blondei de la volan". Într-o zi ploioasă de toamnă, am aflat ce experiențe a avut în timpul raliurilor, cum își îngrijește mașina de curse și ce experiențe trăiește, zilnic, în trafic.  



"Cred că este abuzat claxonul și este foarte greu să îți păstrezi răbdarea în trafic. Eu, de cele mai multe ori ascult muzică ori știrile la radio. Mereu mă întâlnesc cu șoferi șmecheri, atât în trafic cât și în social-media", spune Cristiana Oprea. În opinia ei, este un mit faptul că femeia nu e bună la volan. " Sunt femei care se descurcă mult mai bine decât mulți bărbați" - crede pilotul de raliu, care are și o sugestie pentru șoferite: cursurile defensive, care le ajută să devină șoferi mai buni. 

În opinia Cristianei Oprea, permisul auto se obține mult prea ușor. "Eu aș introduce proba de noapte și poligonul. Tinerii șoferi, fără experiență, au acces mult prea repede la orice tip de mașină, mult prea puternică" - crede Cristiana Oprea.

Cristiana Oprea a renunțat la arhitectură pentru a-și urma visul la volan, devenind una dintre cele mai active femei - pilot de raliu din România.

6692 de afisari


mi-am luat
nahir [utilizator], Sâmbătă, 6 octombrie 2018, 14:31
+9/15
carnetul de conducere în 1983.
Înainte de a mă sui la volanul mașinii școală, am făcut niște ore pe un simulator + teorie.
Pe lângă traseu, am făcut o grămadă de ore de poligon (urcare, oprire și pornire din rampă, coborâre în pantă, slalom, parcare lateral dreapta cu spatele, mers înapoi cu spatele, parcare laterală pe stânga în ”garaj”).
La examenul de conducere au intrat doar cursanții care au trecut de un test practic al școlii (o parte din traseul de poligon mai sus enunțat).
Examenul a constat din : examen teoretic, poligon, traseu de zi și traseu de noapte. Examenul a durat o zi întreagă.
Așa ar trebui să fie și acum. Dacă ar fi așa, nu ar mai lua carnetul toți neaveniții, Piedone fiind unul de marcă din această categorie, cu 5 carnete de conducere, la 5 categorii, într-o singură zi (și nimeni, inclusiv el, nu a pățit nimic).
poligon
Ilidia [utilizator], Sâmbătă, 6 octombrie 2018, 10:51
+7/9
Candva proba din poligon era prima si era eliminatorie. Era si proba de noapte pe atunci.
inca 20 de comentarii comenteaza