O petiție online lansată sâmbătă, prin care clienții și agențiile de publicitate sunt îndemnați să nu mai dea reclamă pe posturile România TV și Antena 3 "pentru că din acești bani sunt finanțate propaganda, dezinformarea și discursul urii", a strâns circa 2.000 de semnături în câteva ore. Printre cei care au semnat se numără, potrivit inițiatoarei, numeroase personalități publice - reprezentanți ai unor ONG-uri, artiști, jurnaliști, chiar și publicitari.

Captura petitie A3-Romania TVFoto: Captura de-clic.ro
  • Vezi mai jos ce rezultate au avut România TV și Antena 3 în 2017, an când mulți publicitari și-au retras reclamele de pe cele două posturi

Petiția online "Stop publicității pe televiziunile mincinoase", inițiată de Raluca Feher de la platforma de dezbateri Frontline Club Bucharest, îndeamnă clienții de publicitate, agențiile de publicitate și de media să întrerupă contractele cu ele două posturi. Motivul invocat este acela că "România TV și Antena 3 disipează informații false, denigratoare, de natură de a dezinforma și manipula în mod grav opinia publică". Petiția susține că "banii obținuți din contractele de publicitate finanțează campaniile de manipulare a opiniei publice, purtate în interesul unor indivizi corupți, mulți dintre ei cu condamnări penale, campanii care subminează statul de drept".

Aceeași petiție mai susține că "finanțarea acestor televiziuni înseamnă sponsorizarea discursului urii, atrăgând după sine distrugerea coeziunii sociale, emigrarea unui număr imens de români afectând astfel mediul economic și ducând, implicit, la pierderi pe care companiile pe care le reprezentați vor suferi".

  • Campania online a aparut după ce, în urma modificărilor la Codul de procedură penală, într-una din serile de proteste din Piața Victoriei au ajuns să fie citite cu voce tare brandurile care își fac publicitate pe posturile Antena 3 și România TV.

La începutul anului trecut, într-o mișcare fără precedent, cei mai mulți mari clienți de publicitate de pe România TV și Antena 3 au decis să-și retragă publicitatea de pe cele două posturi, ca urmare a modului abuziv în care acestea au reflectat protestele de atunci. Detalii aici și aici.

În condițiile situației dificile de la începutul anului, Antena 3 și România TV au încheiat anul trecut cu rezultate financiare mai slabe decât în anul anterior, deși, în ansamblu, piața de publicitate în general și cea de publicitate TV în special au crescut. Potrivit ultimei ediții a raportului Media Fact Book, realizat de agenția Initiative, publicitatea TV a crescut cu 14% anul trecut.

  • Or, Antena 3 a avut, potrivit bilanțului publicat de Ministerul Finanțelor, o cifra de afaceri de 13,9 milioane de euro și un profit de 338,4 mii euro. Dacă cifra de afaceri a scăzut ușor, profitul a scăzut cu peste 50% comparativ cu 2016. De notat, însă, că Antena TV Group - compania ce reunește celelalte posturi TV ale trustului Intact - a avut anul trecut afaceri cu câteva procente mai mari față de 2016, apropiindu-se de 70 de milioane de euro, profitul net rămânând publiaproape constant (6,3 milioane de euro în 2016, 6,2 milioane în 2017).
  • În același timp, Ridzone Computers, compania ce deține licența pentru România TV, a avut în 2017 o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro, față de  aproape 8,4 milioane în 2016, precum și o pierdere netă de 1,95 milioane de euro, față de un profit net de peste 350.000 în anul anterior.