Circulația mașinilor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2, sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare, ar putea fi interzisă în București de la 1 ianuarie 2019, în intervalul orar 06:00 – 22:00, potrivit unui proiect de hotărâre inițiat de consilierul PMP - Lucian Iliescu. Acesta propune să fie interzisă de la 1 ianuarie 2020 și circulația autovehiculelor Euro 3, iar din 2021 și cele Euro 4, în intervalul orar 06:00 – 22:00. Proiectul de hotărâre a fost depus la registratura Primăriei Capitalei, însă nu a fost postat în dezbatere publică și nici nu a fost adoptat de Consiliul General, urmând să fie supus la vot. Documentul va intra în vigoare doar dacă va fi adoptat de Consiliul General.

Trafic ColentinaFoto: Hotnews

”Fac excepție de la această restricție: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, ambulanțele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Nerespectarea acestor prevederi constituie contravenție şi se sancţionează cu amendă de la 500 la 2000 lei, potrivit proiectului de hotărâre. Citeste aici proiectul de hotarare.

”Am depus un proiect de hotărâre care limitează accesul mașinilor non-euro, euro1, euro 2 începând cu 1 ianuarie 2019 pe raza Municipiului București și limitarea mașinilor euro 3 și 4, gradual începând cu 2020. Acest proiect poate suferi modificări în următoarele 30 zile din dezbaterea publică. Bucureștiul este un oraș sufocat de trafic. Fără reguli viață cotidiană este compromisă”, a postat inițiatorul proiectului, Lucian Iliescu, pe pagină de Facebook.

”Capitala este unul dintre orașele europene cu cel mai înalt nivel de poluare, mai ales a aerului. Conform datelor Oficiului european de statistică, în anul 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureștiului se declarau mulțumiți de calitatea aerului și 31% de nivelul de zgomot din oraș. În contextul Directivei Uniunii Europene 2008/50/EC privind calitatea aerului înconjurător şi un aer mai curat pentru Europa, a măsurilor restrictive privitor la circulăția autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2, 3, 4 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare, pe care tot mai multe orașe europene le iau, se constată că odată cu eliminarea timbrului de mediu pentru autovehicule, numărul de mașini poluante care circulă în țară și cu atât mai mult în București, a crescut substanțial. Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulației cu autovehicule poluante în oraș și venind în întâmpinarea și completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea P.M.B a Planului Integrat de Calitate a Aerului în municipiul București, consider oportună restricționarea circulației, cel puțîn pe timpul zilei a acestui tip de autovehicule”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

UPDATE Primăria Municipiului București a precizat că nu are în vedere adoptarea „în perioada imediat următoare a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală a autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare”.

”Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricții aplicate cetățenilor, după o analiză temeinică. Așa cum municipalitatea a comunicat în trecut, intenția este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect”, precizează Primăria, într-un comunicat remis HotNews.ro.

Inițiativa preluată în presă în ultimele zile aparține unui consilier general, fiind depusă în nume personal, fără ca etapele de fundamentare să fi fost parcurse, arată Primăria, care precizează că „documentul nu are valoare oficială, nu include contribuția aparatului de lucru al primarului general, așadar nu prezintă punctul de vedere al municipalității”.