Primăria municipiului Cluj-Napoca a „angajat” primul funcţionar public virtual din România. E vorba de un proiect de inteligenţă artificială prin care locuitorii oraşului pot depune cereri online la Primărie, economisind astfel 40% din timpul lor, declară, la RFI, primarul Emil Boc.

Cluj-NapocaFoto: Adrian Ilincescu/ HotNews.ro

Primarul din Cluj-Napoca a explicat la RFI cum funcţionează Antonia: „Am câştigat anul trecut titlul de capitală naţională a digitalizării, fiind oraşul cu cele mai multe proceduri digitale. Avem peste 52 de proceduri în relaţia cu cetăţeanul. Acum am venit cu una nouă, care ţine oarecum de avansul inteligenţei artificiale şi prin asta avem primul funcţionar public virtual din România, se numeşte Antonia, care în prima etapă primeşte cererile online, sunt 60 de cereri care de ieri pot fi depuse de cetăţenii Clujului online, de acasă, de pe calculator, fără să mai vină la Primărie. Instant, Antonia le distribuie la şefii de servicii, care au obligaţia rezolvării lor, trimit cetăţeanului un răspuns prin e-mail, cu numele Antonia, cu numărul de înregistrare, care poate fi urmărit după aceea pe site-ul Primăriei la ce nivel se află cererea de rezolvare (...) şi cetăţeanul economiseşte 40% din timpul pe care-l pierdea până acum cu depunerea clasică a cererii”.

Continuarea pe www.rfi.ro.