Asociatia Romana de Relatii Publice - ARRP, in parteneriat cu International Communication Companies Organization - ICCO si cu Biblioteca Centrala Universitara "Carol I" - BCU, organizeaza miercuri, 21 martie 2018, in Aula BCU, conferinta "Fake News - O anatomie a mistificarii sociale". Evenimentul se adreseaza specialistilor din domeniul comunicarii, oamenilor de presa si altor categorii profesionale, analizand impreuna cu invitati de prestigiu fenomenul fake news si influentele acestuia asupra mediului economic, social si politic.

ARRP_Fake NewsFoto: ARRP

"De la publicul larg, la antreprenori sau lideri de companii, de la media traditionala la institutii publice, cu totii suntem afectati, intr-o masura mai mare sau mai mica, de stirile false. Pericolul este erodarea increderii cetatenilor si schimbarea perceptiilor si a comportamentului. Este prioritar sa luam masuri, iar una dintre cele mai de impact dintre acestea este educarea publicului cu privire la alegerea bobului de neghina, respectiv la selectarea stirilor de calitate, bazate pe informatii adevarate, si evitarea celor false", arata presedintele ARRP, Gabriel Paslaru. "Ne dorim ca dezbaterea noastra sa ajute la intelegerea fenomenului stirilor false in profunzime si la limitarea propagarii acestor informatii, prin analizarea unor studii de caz si a masurilor concrete de limitare a fenomenului, luate de companii si chiar de guverne ale unor tari din Europa".

Printre vorbitorii invitati la eveniment se afla: Jurgen Gangoly, ICCO Regional President for Europe, E.S. Mons. Miguel Maury Buendia, Nuntiu Papal, Dan Dungaciu, Director al Institutului de Stiinte Politice si Relatii Internationale al Academiei Romane si reputat analist politic, prof. univ.dr. Alina Bargaoanu, decan SNSPA, membra a HLEG (Grupul la Nivel Inalt al Comisiei Europene), George Bara, Chief Strategy Officer, Zetta Cloud, Ioana Avadani, CEO, Centrul pentru Jurnalism Independent, Cristian Pirvulescu, comentator social si politic, reputati jurnalisti si bloggeri precum Cristian China Birta - Chinezu, Liviu Iolu, Tudor Musat si alti distinsi invitati.

Sesiunile de prezentari si discutiile in panel vor fi moderate de catre Gabriel Paslaru, presedintele ARRP, Camelia Spataru, vicepresedinte al ARRP, prof.univ.dr. Dumitru Bortun, SNSPA si presedinte al Juriului de onoare al ARRP, alaturi de alti specialisti in jurnalism si comunicare.

In cadrul conferintei vor fi abordate teme de mare interes precum: "Fake News - o provocare majora pentru industria de PR ", "Impactul stirilor false asupra societatii; de ce au puterea sa influenteze opinia publica si comportamentul"; "Stirile false: propaganda sau model profitabil de afaceri? Cine se afla in spatele stirilor false? Cine le finanteaza? Cine profita? Geopolitica neincrederii". Preocuparile devenite prioritare la nivel european vor fi tratate in prezentari precum: "Rezultatele consultarilor publice ale UE asupra fake news si a dezinformarii online; Ce urmeaza? Rolul institutiilor publice si al sectorului privat in combaterea fenomenului fake news".

Participarea la acest eveniment este gratuita. Inscrierile se fac la adresa de email arrpoffice@gmail.com.

Parteneri ai conferintei sunt Agerpres, Babylon Consult, BDR Associates, Capital Estate, Comm 360, Kaufland, Media Trust, Perfect Ltd, Trendy Sound.

Despre Asociatia Romana de Relatii Publice

Fondata in 1995, Asociatia Romana de Relatii Publice a fost creata pentru a face familia comunicatorilor din Romania mai puternica. Astazi, reuneste atat specialisti redutabili, care au pus bazele acestei profesii in Romania, cat si tineri profesionisti, aflati la inceputul carierei lor. Incepand din 2012, Asociatia si-a largit aria de cuprindere, invitand in randurile sale nu doar comunicatori individuali, ci si firme si departamente de comunicare din companii si institutii, plecand de la convingerea ca astfel forta sa va spori si interesele comunicatorilor vor fi servite mai bine.

Mai multe detalii despre ARRP si despre eveniment puteti afla pe site-ul asociatiei: http://arrp.eu/.