Compania de Drumuri a semnat, luni, contractul de 433 de milioane de euro pentru proiectarea si executia Podului rutier peste Dunare de la Braila, "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani" cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI . Proiectarea ar urma sa fie gata dupa 18 luni, iar constructia propriuzisa ar trebui sa dureze trei ani. Pe bugetul din 2018, insa, proiectul are alocat doar 23,8 milioane de lei, adica putin peste 1% din valoarea proiectului.

Harta - Podul suspendat peste Dunare de la BrailaFoto: CNAIR

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Podul suspendat

- Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.

- Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.

- Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.

- La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.

HotNews.ro monitorizeaza mai multe proiecte de infrastructura, printre care si proiectul Podului de la Braila peste Dunare. Vezi aici toate detaliile despre Pod, planurile si evolutia proiectului:

Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani