​Tronsonul de 8,7 km din A3 intre Gilau si Nadaselu se apropie de finalizare, dar nu va putea fi folosit pentru ca lipseste un pod peste Somes, in continuarea autostrazii catre A3 spre Campia Turzii. Podul, inceput de pe vremea Bechtel, a ramas nefinalizat si e pierdut in procedurile birocratice ale Companiei de Autostrazi. Asociatia Pro Infrastructura a publicat noi imagini cu tronsonul Gilau - Nadaselu, pe care il numeste "cel mai frumos muzeu de autostrada" din cauza faptului ca nu va putea fi utilizat "minim un an" si aminteste ca s-au pierdut deja doua luni in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe daca autoritatile ar fi semnat contractul.

A3 Gilau - Nadaselu se intrerupe brusc. Lipseste podul peste SomesFoto: Captura YouTube

"Avem o noua filmare aeriana cu lotul de autostrada A3 Gilau-Nadaselu, probabil ultima filmare inainte de finalizarea celui mai frumos muzeu de autostrada din Romania! Stadiul fizic este foarte aproape de 100% si cel mai probabil pana in luna octombrie se vor finaliza si restul lucrarilor", arata Asociatia pro Infrastructura (API) intr-o postare pe contul oficial de Facebook.

"Acest lot de 8,7 km va deveni "muzeu" pentru ca soferii nu vor putea circula pe aici minim un an de zile. Daca pana acum Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-a obisnuit cu muzee care se terminau brusc in camp, de data aceasta primim un muzeu care se termina in canalul Somesul Mic langa Cluj-Napoca", scriu cei de la API.

"Desi responsabilii din Ministerul Transporturilor Romania si CNAIR sunt constienti de acest aspect, in loc sa trateze proiectul finalizarii podului peste Somes ca o prioritate (vezi final filmare), astfel incat lotul filmat sa devina operational, dansii se ocupa de alte chestiuni, cum ar fi inaugurarea de proiecte nefinalizate, licitarea de proiecte fara acord de mediu, fara studii geotehnice pertinente sau cu toate avizele expirate", scrie API.

Licitatia pentru podul peste Somes de la Gilau treneaza de luni de zile

Podul lipsa peste Somes in zona Gilau este de fapt un viaduct deja partial construit inca din vremea contractului cu Bechtel. Pentru finalizarea sa Compania de Autostrazi lansase in 2015 o licitatie ce in cele din urma a fost anulata. Fosta conducere CNADNR acuza documentatia slaba scoasa la licitatia si a avut nevoie de aproape 10 luni pentru refacerea caietului de sarcini.

Licitatia a fost, in cele din urma, lansata abia in octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, intr-un final, in 9 februarie 2017. Conform caietului de sarcini, dupa semnarea contractului termenul pentru finalizarea lucrarilor este de 10 luni.

Abia pe 27 iunie Compania de Drumuri a anuntat ca a atribuit contractul finalizarii podului peste Somes catre italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 26 de milioane de lei. Desi vorbim de un proiect de o maxima importanta, Compania de Autostrazi nu a semnat contractul nici pana in ziua de azi.

"Un ministru si un director general care ar fi vazut acest proiect ca o prioritate ar fi semnat contractul a doua zi, dar nu, ministrul Cuc si directorul Ionita erau prea ocupati in acea perioada cu vizitele penibile pe santiere", scrie Asociatia Pro Infrastructura.

"Din pacate, au trecut 2 luni din momentul in care constructia acestui pod ar fi putut incepe. Solicitam (pentru a cata oara?) decidentilor sa incheie aceasta bataie de joc la adresa contribuabililor romani si sa semneze contractul pentru finalizarea podului peste Somes!", mai avertizeaza API.

Foto: A3 Gilau - Nadaselu (cu rosu)

---

Micul "ciot" de langa Cluj - Napoca

Desi vorbim de un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.

Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016