Ford a realizat primele sase prototipuri de EcoSport la Craiova si curand vor fi testate in oras iar in urmatoarele luni vor fi facute ultimele pregatiri pentru demararea productiei, scrie publicatia Gazeta de Sud. Productia va ajunge la 500 masini/zi, aproape dublu fata de modelul din prezent, B-MAX. Investitia in uzina Ford din Craiova pentru a produce aici si modelul EcoSport se ridica la 200 milioane euro. Trei zone-cheie ale Uzinei de Asamblare a Vehiculelor din Craiova au fost semnificativ imbunatatite.

Ford EcoSport, in uzina de la CraiovaFoto: Hotnews

Din 2008, anul achizitiei uzinei din Craiova, Ford a investit peste 1,2 miliarde euro in operatiunile de productie pe care le detine in Romania. La Craiova sunt produse in acest moment automobilul Ford B-MAX si motorul 1.0 EcoBoost.

În fabrica Ford din Craiova este forfotă mare, în această vară, în condițiile în care se pregătește intens producția noului mini-SUV de oraș EcoSport, care va apărea în toamna acestui an. În această perioadă, producătorul auto face aprovizionarea de la furnizori cu piese pentru asamblarea modelului EcoSport.

Potrivit unor surse din fabrică, la Craiova s-au produs primele șase prototipuri ale noului model EcoSport, însă până în acest moment nu au început să fie testate pe străzile municipiului. Vor rula pe străzi în perioada următoare, pentru a fi testate, scrie Gazeta de Sud.

Conform acelorași surse apropiate afacerii, cadența de producție va fi de aproximativ 500 de vehicule EcoSport pe zi, ceea ce este cu mult peste producția de B-Max, model care se fabrică în prezent în 280-290 de exemplare pe zi. Ford Craiova va ajunge la o cadență de producție de 500 de exemplare pe zi înspre finalul anului și începutul anului viitor. Dacă s-ar menține volumul zilnic de producție, atunci într-o lună fabrica din Craiova ar produce 10.000-11.000 de unități. Din statisticile publicate de site-uri specializate, EcoSport s-a vândut anul acesta în Europa, în medie, în aproximativ 6.000 de unități pe lună.

Potrivit calendarului actual anunțat de Ford în fabrică, în octombrie va fi lansată producția de EcoSport. În același timp, se va diminua producția de B-Max, însă nu se știe momentan cu câte unități pe zi.

După ce mulți ani la rând a procedat la disponibilizări voluntare, anul acesta Ford angajează 975 de persoane, majoritatea operatori de bandă, care vor lucra în special la linia de asamblare a autovehiculelor. În luna august, se estimează că procedurile de angajare vor fi încheiate, iar toți cei selectați va trebui să fie chemați la lucru până la acea dată. Din toamna acestui an, se va lucra în două schimburi, în Secția de Montaj General, cu câteva sute de oameni pe fiecare schimb (de la 8.00 la 16.00 și de la 16.00 la 00.00).

Producătorul auto confirmă că angajările de personal sunt pe ultima sută de metri. „Procesul de selecție a noilor angajați a început în luna aprilie și se va derula până la finalul lunii iulie. Din luna august, ne vom bucura să-i putem primi pe noii noștri angajați, iar aceștia vor începe un program de formare specific pentru a înțelege Sistemul Global de Producție Ford, precum și rolurile pe care le vor avea în pregătirea lansării viitorului EcoSport“, a spus Marina Babară, directorul departamentului de Resurse Umane al Ford România.