Sari direct la conținut

Un avion MiG 21 LanceR s-a prabusit in apropierea Aeroportului Mihail Kogalniceanu din Constanta dupa o defectiune majora la motor. Pilotul s-a catapultat si este teafar

HotNews.ro
MiG Lancer 21, Foto: Fortele Aeriene Romane
MiG Lancer 21, Foto: Fortele Aeriene Romane

Un avion MiG 21 Lancer, al Fortelor Aeriene Romane, s-a prabusit, luni dimineata, in judetul Constanta, la 8 kilometri de Aeroportul International Mihail Kogalniceanu 3. Pilotul, care s-a catapultat, este in stare buna si a fost preluat de catre un elicopter SMURD, relateaza News.ro.

Locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilot pe o aeronava MiG 21 LanceR a Fortelor Aeriene Romane, s-a catapultat astazi, 12 iunie, in jurul orei 11.15, in apropiere de aeroportul Mihail Kogalniceanu, in zona localitatii Nazarcea, judetul Constanta, in timpul executarii manevrelor de aterizare, informeaza MApN.

Pilotul este constient si se afla in stare stabila. El a fost recuperat, i s-a acordat primul ajutor la fata locului si a fost transportat pe cale aeriana la Spitalul Judetean Constanta, de unde va fi adus la Spitalul Militar din Bucuresti.

Aeronava, care se afla in dotarea Bazei 86 Aeriana „Locotenent aviator Gheorghe Mociornita” din Fetesti, decolase in jurul orei 10.00 de pe baza aeriana din Mihail Kogalniceanu pentru a executa o misiune de antrenament in cadrul exercitiului „Thracian Eagle 2017”, care se desfasoara impreuna cu fortele aeriene bulgare, potrivit MApN.

Dupa executarea misiunii, la intoarcerea catre Mihail Kogalniceanu, pe timpul executarii manevrelor de aterizare, pilotul a raportat o defectiune majora la motor, cu deteriorarea parametrilor de functionare ai acestuia. Conform procedurilor, pilotul s-a catapultat, aeronava prabusindu-se in apropierea localitatilor Culmea si Nazarcea, in afara ariilor locuite.

In prezent circa 35 de aeronave MiG 21 Lancer se afla in dotarea Fortelor Aeriene Romane, iar circa 20-25 dintre acestea sunt in serviciu activ.

Primele aeronave MiG 21 au intrat in dotarea Fortelor Aeriene Romane in anii ’60, iar in anul 1992, Fortele Aeriene Romane au initiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO si pentru a mari capacitatea acestora de a executa misiuni la cerintele luptei aeriene moderne. Programul de modernizare a vizat crearea unor variante ale avionului, avand la baza o configuratie comuna, in functie de misiunile pe care urmau sa le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) si LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer).

ARHIVĂ COMENTARII
mnicku • 2017-06-12 11:49:28
ce-i corect e corect.
8 29
Harald • 2017-06-12 12:17:24
...
10 9
bancher • 2017-06-12 12:26:10
la ce sa te mai astepti la el...? aceste avioane sunt un pericol, pacate de pilotii buni pe care ii are Romania.
4 10
Altiro • 2017-06-12 14:10:53
"Accidentul aviatic s-a petrecut la aterizare, moment în care la motorul aparatului de zbor pe care îl pilota, un MiG- 21 Lancer, a intrat o pasăre. Motorul aeronavei a cedat, iar aproape de impactul cu solul, pilotul a reuşit să se catapulteze."(ziarul 'Independent' , Ialomita)
0 9
CristioanR • 2017-06-12 14:14:13
A fost introdus in servici in '59, in URSS, la noi a ajuns mult mai tarziu. La vremea lui era foarte bun, dar in '70 era clar surclasat de Phantom sau Mirage. In 1990, rusii au renunta la aceste vechituri, dar noi am renunat la ... MIG-29, care era bun! Iar "rabilitarea" in Lancer, chiar daca ar fi fost perfecta, cat poate sa tina? A fost doar o solutie de tranzitie!
1 6
DSS • 2017-06-13 10:55:30
Mig 29 are un motor care trebuie inlocuit la 500 de ore de zbor. stii cine produce motoarele acestea? rusii E un avion foarte frumos, dar la care mai toata lumea, inclusiv rusii renunta pt ca are raza scurta, cara putine arme si e scump la intretinere si exploatare. Decizia de a upgrada Mig21 si nu Mig29 e logica, aveam mult mai multe 21-uri, si mult mai putine 29. Este acuzat degeaba Mig-ul acum, nu are bietul avion nici o vina. Orice avion se poate prabusi cand aspira o pasare la motor
1 0
taro • 2017-06-12 12:27:41
pana vedem ce s-a intamplat. Pana una alta avioanele militare se tot prabusesc fie din cauza greselilor de pilotaj fie din cauze tehnice. De exemplu anul trecut s-au prabusit 7 F-16 si cu un an inainte au fost 15 accidente.
11 13
bancher • 2017-06-12 14:05:18
greseli de pilotaj. Pilotii romani (atat la aviatia militara cat si la cea civila) sunt printre cei mai buni din lume. Toate prabusirile de la noi au fost cauzate de defecte tehnice ale avioanelor, cum a fost si cazul de fata.
7 6
Martinezu • 2017-06-12 15:00:55
Avem noi romanii ceva in gene ? Sau avem programe de pregatire mult mai bune? Sau e doar un simplu mit precum ala ca Romania e cea mai frumoasa tara si fara noi , nu ar exista stiloul? Vezi ca au fost mumeroase accidente aviatice legate de erori de pilotaj. Cu piloti romani 100%. Elicopetere smurd, militarele Puma, cazul Iovan etc etc..
4 7
bancher • 2017-06-12 17:08:01
este una dintre cele mai bune din lume....oricat ai fi tu de anti-roman (eventual prorus), afla ca noi avem traditie in aeronautica si pilotaj, traditie de care nici macar Ceausescu nu a indraznit sa isi bata joc. Incepand cu Aurel Vlaicu, Traian Vuia, Henri Coanda si continuand cu pilotii din al doilea razboi mondial, mereu am avut piloti buni. da, si acum avem o scoala extrem de buna de pilotaj...aminteste-ti de sacrificiul lui Adrian Iovan, care a reusit sa salveze vitile celorlalti, aterizand cu bine un avion stricat. (chiar ei au recunoscut ca, daca nu era Iovan, erau de mult morti) Pilotii nostri sunt foarte buni, dar avioanele sunt problema. Elicopterele SMURD si Puma sunt niste catastrofe de elicoptere. De Puma stiu ca sunt luate pe spaga serioasa, erau vechi si vai de ele la achizitie.
5 1
Anjo • 2017-06-12 19:40:26
"De Puma stiu ca sunt luate pe spaga serioasa, erau vechi si vai de ele la achizitie." IAR Puma in cele 2 versiuni actuale (SOCAT si Puma Naval) sunt niste elicoptere construite in Romania de IAR dupa o licenta Aerospatiale Franta. De asta au si numele de IAR Puma si nu Aerospatiale 330 Puma. Dar in mintea ta este doar spaga serioasa, vechituri si alte elucubratii.
0 3
Bogdan_100 • 2017-06-12 15:21:41
Daca se prabusesc 4 MIG-uri la 2 ore de zbo si 10 F16 la 100.000 de ore nu este acelasi lucru
3 5
g01an • 2017-06-12 16:28:07
Aia pierd 3-4 avioane la suta de mii de zboruri in toate misiunile, inclusiv in cele de lupta. Dar daca ma uit pe accidentele produse la antrenamente solitare, vad ca toti pilotii au scapat cu viata. Noi am pierdut 11 piloti doar in misiuni de rutina, pe timp de pace.
1 2
BartSimpson • 2017-06-12 11:59:35
Ca a reusit sa decoleze. Serios, arata ca avioanele din primul razboi mondial ..chiar nu inteleg de ce mai bagam bani in armata. Nu e ca si cand nu ne pot ocupa si bulgarii daca vor ..
20 0
BartSimpson • 2017-06-14 11:45:35
20 minusuri. Cati patriotarzi pe aici domle ..e greu adevaru, e dur, mai bine inghitim un fals cu arome ..
0 0
romanul1 • 2017-06-12 12:03:57
Au trecut aproape 7 ani de la ultima prabusire. In ultima vreme se zboara destul de mult, la MiG peste 70 de ore/an iar la F-16 probabil peste 100, comparat cu cele 30-40 ore/an de mai demult. Eu zic ca era inevitabil, avioanele se mai si prabusesc, plus ca MiG-urile sunt la a n-shpea prelungire de resursa, deci sa nu facem o tragedie din asta. Bine ca a scapat pilotul.
0 33
Stef_and • 2017-06-12 12:06:50
Rusii nu au nici o sansa!
14 2
2017-06-12 12:08:25
18 1
bancher • 2017-06-12 14:05:57
era supraponderal?
2 3
thebblack • 2017-06-12 15:12:44
pai daca n-a mai facut fata turboreactorul sa il care...
5 1
Bogdan_100 • 2017-06-12 15:22:44
si neuronul sau a presupus ca toata lumea e la fel :-))))
0 4
theo667 • 2017-06-12 12:09:01
Sunt MIG-uri ''modernizate'' de o firma din tara fagaduintei. Cam de acolo de unde merge lunar gabita firea, dracnea, de unde sunt consilierii de campanie si multe altele
13 11
Nevermind • 2017-06-12 12:56:03
Si arme americane daca luam, as prefera versiunile modificate de poporul ales. Ar fi si functionale, ca de exemplu sistemele anti-racheta. Nu comentez partea de costuri/parandarat :D
4 5
[deleted] • 2017-06-12 13:00:46
Acest comentariu a fost șters.
0 8
Mawrkuss • 2017-06-12 13:12:56
Firma israeliana a modernizat doar avionica, nu s-au adus imbunatatiri nici propulsiei, nici fuselajului sau echipamentelor de control. Si firma aia chiar se pricepe la ce face.
3 15
press_to_reset_the_world • 2017-06-12 14:42:39
O firma de pe langa "inalta poarta" otomana...
0 2
Bogdan_100 • 2017-06-12 12:30:48
In raport cu "invechitele F16". Performanta e fireste in numarul de victime intre piloti - si nu cei inamici. :-)
10 10
Cris07 • 2017-06-12 12:43:15
Eu propun piloților români să le prăbușească intenționat pe toate să scape de tractoare zburătoare și să se modernizeze armata asta. Ah, dar oare nu stau "băieții" cu un ochi și la afacerea asta?
0 11
Petre Cusuru zis si Barba Trista • 2017-06-12 12:46:37
Duceti dracu' cosciugele astea sovietice la remat.
3 11
nick24 • 2017-06-12 14:31:16
pot fi folosite CA KAMICAZE
2 1
gopo2016 • 2017-06-12 20:18:04
eventual sa le prabuseasca cind e la munca aia din parlament, scapam si de avioane vechi si de hoti alesi, sper sa ii prinda pe toti la munca
0 0
MihaiG • 2017-06-12 12:49:20
Uff, regretabil. Bine ca a scapat pilotul. Investigatia ar trebui sa arata care a fost cauza. In acelasi timp, e inca o dovada ca trebuie sa le asiguram pilotilor militari platforme (mai) noi si mai sigure.
0 12
Sorin Constantin • 2017-06-12 12:49:24
Mama lor de comuniști,în 1989 aveam ca fo 250 de 21,fo 24 de 29,și nu știu cîte 23,la Mig-uri mă refer,pe lîngă care pe răboj mai erau IAR...Il 28,și alte zburătoare,IAK,An 26... Și acum?12 F16,35 MiG21,3 Hercules tip bunicuță,6 Spartan? Ce am fost și ce nu mai suntem. Și tot cad MiG-uri 21,dar dintre cei de la întreținere nu pică nimeni?!
12 4
DimijoareiObt • 2017-06-12 13:00:57
Pai cu o conducere din comunisti din esalonul 2, nu putem avea mai mult decat avioane la mana a 2 a !
1 9
gicutotala • 2017-06-12 13:00:38
gândeam câte F 16 se puteau cumpăra cu cei 500 mil euro pe care va trebui să-i dea înapoi Romania pentru nereguli la fonduri europene (programul DRU)
2 6
gigi • 2017-06-12 13:11:49
Mai avem mig-uri ?
1 3
Viorel • 2017-06-12 13:26:45
Vestea buna pentru pilot si pentru noi este ca sistemul de catapultare functioneaza ... Detaliul din articol cu aproximativ 20 - 25 Mig-uri in floata (+- 5 avioane) este ceva de nota intre notele 7-10 :)
1 5
Sorin Constantin • 2017-06-12 20:02:41
Pilotul urmează să fie operat mîine la coloană. Pînă la urmă scaunele de catapultare nu sunt tocmai bune sau piloții nu sunt pregătiți.
0 0
2017-06-12 13:51:06
2 7
Sorin Constantin • 2017-06-12 20:06:01
Asta dacă vom avea bani pentru așa ceva,și dacă producătorul va avea voie să facă afaceri cu România.
0 0
Non • 2017-06-12 13:58:43
Thracian Eagle...
2 2
Tiberiu • 2017-06-12 14:03:36
Daca aveam programul "Primul avion", era deja toata floata de avione vanatore INNOITA...
1 4
firstfb • 2017-06-12 14:20:47
Daca se prabusesc inseamna ca zboara >> inseamna piloti romani cu experienta - bine ca a scapat OK in cazul de fata, ca avioane tot poti sa cumperi dar cu resursa umana antrenata e mai greu. Hai sa le tinem la sol atunci daca nu vrem sa se prabuseasca nici unul!
1 1
thebblack • 2017-06-12 15:12:04
34...
1 1
2017-06-12 17:00:29
4 1
thebblack • 2017-06-12 17:27:03
ce mi se pare cu adevarat haios e ca vad aici in comentarii pe unii care fie sunt revoltati fie fac bascalie (pe buna dreptate amandoua) de faptul ca armata romana inca mai foloseste aceste avioane si vin altii si ii injura si le dau minusuir ca hai sa vedem intai de ce a cazut, ca si f16 cad, etc. ba baieti, voi realizati ca mig 21 e un avion al carui design a fost inceput la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial si ca e doar un pic mai bun decat avioanele folosite atunci? voi probabil ati fi mandri daca politia romana ar folosi lada 1200...
1 7
Sorin Constantin • 2017-06-12 20:09:09
Să Mig 17 si 19 cam cînd au fost proiectate?
0 0
thebblack • 2017-06-12 21:27:44
mig15 a zburat prima oara in 1947. mig17, o evolutie directa a lui mig 15, in 1950. idee de mig21, complet noua (dar folosind experienta de la mig15,17,19), a aparut in 1951, primul zbor in 1956. da, tehnologia acestui harb este tehnologia de imediat dupa al doilea razboi mondial. la vremea respectiva erau bune, si oricum, secretomania, grandomania si lipsa de apreciere a vietii umane din uniunea sovietica ne impiedica sa stim cate au cazut din cele mai stupide motive. acum sunt niste tomberoane ambulante in care inainte sa te urci trebuie sa iti faci un antitetanos.
0 1
INTERVIURILE HotNews.ro