Traficul rutier din Bucuresti a devenit un cosmar pentru soferi si pietoni. Cauzele sunt multiple. Exista insa cateva zone in care congestiile uriase pot fi rezolvate cu o cheltuiala minima, fara ca autoritatile sa investiteasca milioane de euro in infrastructura. Cele sase exemple stranse de HotNews.ro arata ca daca Primaria, Politia, CFR si Compania de Drumuri si-ar face treaba rapid, sute de mii de soferi ar scapa de ore intregi petrecute inutil in trafic.

Bariera Andronache 1Foto: Hotnews
  • Semnaleaza-ne situatii similare prin comentarii la acest articol

De mai bine de un an, traficul din Bucuresti, la orele de varf, a devenit de cosmar, bucurestenii pierzand ore blocati in trafic pentru a-si duce copii la scoala /gradinita sau sa ajunga la serviciu. Situatia este cauzata atat de faptul ca Primaria Capitalei nu a imbunatatit transportul in comun, nu a facut piste pentru biciclete si proiectele de infrastructura necesare (pasaje, largiri de strazi/strapungeri), nu avem o sosea de centura functionala, dar si din cauza nesimtirii soferilor care de multe ori blocheaza o banda/doua benzi de circulatie pentru a parca exact in fata locului unde au treaba.

Totusi, dincolo de aceste probleme mari, care au nevoie de ani pentru a fi rezolvate, sunt cateva probleme marunte care ar putea fi rezovate usor si cu bani putini de catre autoritati si care blocheaza local traficul, dar nimeni nu face nimic.

Iata cateva dintre aceste situatii:

  • La trecerea la nivel cu calea ferata de pe Soseaua Andronache spre Voluntari, cele patru benzi ale bulevardului se restrang la doua si se formeaza cozi de sute de metri in fiecare zi. Cu doar cativa metri de covoras de plastic, si daca ar fi mutata bariera mai la stanga sau mai la dreapta, s-ar putea circula civilizat pe patru benzi pe sens. Responsabil: CFR

  • In nordul Capitalei, de pe DN1, de pe strada Elena Vacarescu, s-ar putea ajunge direct pe Soseaua Nordului, fara sa mai fie nevoie sa ocolesti prin bd. Barbu Vacarescu sau pe Sos. Kiselef si pe Bd. Aviatorilor. Acest lucru este imposibil deoarece lipseste o trecere la nivel cu calea ferata, in capatul Soselei Nordului, si circa 200 mp de asfalt. Primaria Capitalei, inca de pe vremea primarului Adriean Videanu, avea in plan sa faca un pasaj suprateran aici, insa nu s-a mai facut nimic. Pasajul este o investitie mare, insa o trecere la nivel cu calea ferata si asfaltarea celor 200 m de strada nu este investitie iluzorie. Responsabil: CFR si Primaria Capitalei.

  • In intersectia de la D-na Ghica, atat in sensul de mers catre Bucur Obor, cat si invers, pe partea cu Parcul Plumbuita si vizavi, Soseaua Colentina se restrange de la trei benzi pe sens la doua, uneori chiar la una, din cauza masinilor care parcheaza neregulamentar. Uneori, troleibuzul nu poate intra in statie din cauza lor, iar circulatia se desfasoara cu dificultate. In fiecare zi, zeci de masini parcheaza in aceasta zona si Politia Rutiera nu sanctioneaza pe nimeni. Responsabil: Politia Rutiera.

  • O situatie asemanatoare este si la intrarea pe Calea Mosilor, cum vii dinspre Bucur Obor, unde masinile parcate blocheaza una dintre cele doua benzi de circulatie, ingreunand in fiecare zi circulatia. Responsabil: Politia Rutiera.

Foto: Google Maps

  • Cum vii din Otopeni spre Bucuresti, la intrarea in Pasajul Baneasa, circulatia pe una din cele doua benzi este blocata de soferii care se incadreaza gresit si se baga in fata pentru a face stanga pe bd.Ion Ionescu de la Brad sau pe Barbu Vacarescu. Astfel, intrarea in pasaj este blocata si coada se intinde pe sute de metri. Problema ar fi rezolvata prin montarea unor parapeti care sa separe cu cateva cateva sute de metri benzile care intra in pasaj de cele care raman la suprafata. Astfel, cei care nu se incadreaza corect, nu vor mai putea bloca circulatia. Responsabil: CNADNR.

Foto: Google Maps

  • La intersectia DN1 cu Centura Capitalei, soferii care vin din Bucuresti, pe DN1 si vor sa iasa pe Soseaua de centura, stau la coada zeci de minute, coada ajungand pana la Liceul Francez deoarece la iesirea spre Soseaua de centura, sunt mai multi soferi care fac stanga decat dreapta, iar cei care fac stanga blocheaza iesirea spre dreapta. Situatia ar putea fi rezolvata simplu, prin amenajarea unei benzi de dreapta, pe o portiune de 20-30 de metri. Responsabil: CNADNR.

Foto: Google Maps