In luna martie a acestui an, PeliFilip anunta numirea Cristinei Filip la conducerea uneia dintre cele mai bune case de avocatura din Romania. Ce alte schimbari au avut loc in cadrul firmei si ce isi propune aceasta pentru perioada urmatoare aflam chiar de la noul Managing Partner al PeliFilip.

Cristina Filip, Managing Partner PeliFilipFoto: PeliFilip

Ati fost desemnata Managing Partner in luna martie a acestui an. Ce alte schimbari au avut loc in structura de organizare si de conducere a firmei?

Ceea ce pentru exterior imbraca forma unor schimbari de conducere corespunde la interior finalizarii unei analize asupra conditiilor pe care le putem noi crea pentru a realiza cea mai buna asezare si punere in valoare a diversitatii capacitatilor din echipa noastra, pentru urmatorii 3 ani.

Pe baza modelului nostru colegial de coordonare, am definit responsabilitati operationale la nivelul a 5 departamente si, respectiv, responsabilitati de integrare, corelare si planificare care privesc ansamblul firmei.

Pasii pe care i-am realizat sustin obiectivul nostru de imbunatatire continua a serviciilor pe care le oferim si intaresc capacitatea noastra de raspuns la cerintele si nevoile clientilor. In aceasta directie se inscrie definirea celor 5 departamente: drept corporatist, fuziuni si achizitii; drept bancar si financiar; drept imobiliar; rezolvarea disputelor si drept comercial, fiecare dintre acestea integrand mai multe arii de practica cheie.

Aceasta structura de organizare ne creste capacitatea de interactiune pozitiva, adauga valoare in relatiile cu clientii nostri si ofera oportunitati de dezvoltare profesionala si diversificare a competentelor membrilor echipelor noastre, realizand in felul acesta o si mai buna integrare intre strategia de dezvoltare a firmei si promovarea intereselor clientilor la cele mai inalte standarde.

Ca o exemplificare, departamentul comercial inglobeaza acum patru dintre ariile de practica anterior autonome si care fiecare a contribuit semnificativ la dezvoltarea portofoliului nostru: dreptul contractelor, dreptul concurentei, energie si resurse naturale si dreptul muncii.Am decis sa le integram deoarece am observat ca, in cele mai multe cazuri, clientii cu care initiam sau cresteam relatia de asistenta dintr-o anume practica aveau nevoi de asistenta sau puteau genera natural solicitari din cel putin doua sau din toate celelalte ariile de practica. Mai mult, am definit in cadrul aceluiasi departament si aria de practica privind asigurarea conformarii si managementul riscurilor care reuneste aspectele de reglementare si conformare cu care se confrunta numeroase industrii si sectoare de activitate. Aceasta arie de practica este in prima linie in a sustine clientii nostri in eforturilor lor de respectare a legilor si administrare a riscurilor - domeniu care anticipam ca va creste in importanta si in Romania, mai ales datorita legaturii cu conditiile de reglementare extrem de dinamice si prolifice, care pot afecta dezvoltarea de business si strategiile de intrare si integrare pe piata.

De ce au fost necesare aceste schimbari si ce rezultate credeti ca vor aduce?

Suntem in permanenta conectati la piata locala, la tendintele internationale, la industriile si sectoarele de activitate in care activeaza clientii nostri si la nevoile lor de business si intelegem sa ne adaptam constant organizarea in functie de acestea. Avem incredere ca demersul nostru aduce un progres in calitatea serviciilor pe care le livram si serveste mai bine interesele clientilor.

In ceea ce priveste rezultatele vizate, ne asteptam ca aceste schimbari sa ne ajute sa crestem si sa consolidam relatiile cu clientii nostri actuali, sa raspundem prompt si eficient provocarilor si altor oportunitati din piata si sa ne intarim pe termen lung capacitatea de a livra cele mai bune servicii.

Ce au insemnat pentru PeliFilip anul 2015 si prima jumatate a acestui an, cum a evoluat firma in aceasta perioada?

Anul trecut si prima jumatate a acestui an ne-au adus implicarea in proiecte semnificative ale clientilor nostri. Performantele noastre au fost confirmate extern de premii de prestigiu precum titlul de Firma de avocatura a anului in Romania, acordat de Chambers Europe in 2015, precum si consolidarea pozitiilor echipei noastre in principalele clasamente internationale de profil precum Chambers sau Legal 500.

La nivel intern, aceasta perioada a adus cresteri frumoase in echipa si o oportunitate pe care am valorificat-o de a ne analiza activitatea, a ne preciza prioritatile si a stabili cum dorim sa progresam in sustinerea lor - proces din care au rezultat si schimbarile despre care discutam acum.

Ce obiective aveti pentru a doua jumatate a acestui an? Dar pe termen mediu si lung?

PeliFilip a crescut constant - iar intelegerea noastra privind urmatorii pasi cuprinde in continuare dimensiuni ale cresterii si ale implinirii durabile. In acelasi timp, suntem orientati spre integrare si sinteza, spre consolidarea culturii in acel mod care permite ideilor bune sa fie preluate dincolo de cei care le genereaza si care ne pastreaza deschisi, flexibili si capabili de a invata.

Ne dorim sa participam mai activ la dialogul din interiorul profesiei noastre si la unele proiecte in domeniul educatiei, catre care sa alocam mai multe resurse, energie si creativitate. Si ne dorim, in primul rand, sa fim in continuare parteneri semnificativi pentru clientii nostri, pentru care sa generam continuu incredere, valoare si suport juridic solid si constructiv pentru planurile si interesele lor.