Alianta Sindicatelor din Invatamant Suceava (ASIS) sustine ca 83 la suta dintre cadrele didactice sucevene s-au pronuntat pentru neparticiparea la Evaluarea Nationala, in timp ce ISJ Suceava arata ca nu a fost notificata de neprezentarea la examene a cadrelor didactice desemnate, transmite Mediafax.

Alianta Sindicatelor din Invatamant Suceava afirma, intr-un comunicat de presa, ca in urma centralizarii rezultatelor referendumului privind neparticiparea la Evaluarea Nationala si Bacalaureat din 178 de unitati scolare, 83 la suta dintre cadrele didactice sucevene s-au pronuntat in favoarea neparticiparii la examenele nationale.

"Apreciem ca numarul masiv de cadre didactice care opteaza pentru neimplicarea in examenele nationale reprezinta pentru noi, ca structura, directia pe care trebuie sa o urmam. Asadar, in conditiile in care Guvernul nu a venit cu solutii clare cu privire la problemele ridicate de sindicatele din invatamant, Alianta Sindicatelor din Invatamant Suceava boicoteaza Evaluarea Nationala", se arata in comunicat.

"Consideram ca e momentul sa actionam acum si nu la inceputul anului scolar 2016-2017", se mai arata in comunicatul ASIS, potrivit caruia "actiunea nu este indreptata impotriva elevilor", ci reprezinta un semnal catre Guvernul Ciolos ca "subfinantarea invatamantului romanesc si desconsiderarea unui domeniu considerat prioritate nationala nu mai pot continua in aceste conditii".

Pe de alta parte, Inspectoratul Scolar Suceava arata ca sindicalistii nu au notificat oficial ISJ privind o eventuala neparticipare la exemenul care incepe luni.

"Sindicatele nu ne-au informat direct cu privire la o boicotare a Evaluarii Nationale", a declarat inspectorul scolar adjunct al judetului Suceava, Gabriela Scutaru.

Potrivit acesteia, sambata dupa- amiaza s-au tras la sorti comisiile din centrele de evaluare a lucrarilor scrise la Evaluarea Nationala, fiind desemnati cate cinci membri pentru fiecare comisie. Totodata, cate 120 de profesori vor evalua lucrari la probele de limba si literatura romana si matematica.