Jean Francois Fallacher prelua Orange in iunie 2011 din postura de lider de piata dupa numarul de clienti telefonie mobila si venituri, iar la plecare lasa operatorul tot in postura de lider de piata dar mai distantat de competitorii sai. Daca la sosirea sa operaforul oferea pachetul cu doua servicii (telefonie si Internet la punct mobil dar si fix/mobilitate si viteza limitata), acum la plecare operatorul ofera pachetul maxim cu 2x3 servici - telefonie, Internet si Tv la punct fix si mobil adaugand in oferta sa si Internetul prin reteaua fixa RomTelekom, adica cu viteze de pana la 1Gb/s.

SIMuri vandute

In perioada mandatului Fallacher Orange si-a pastrat aproape constanta baza de clienti, in ton cu piata. A fost perioda de recesiune de dupa 2009, o perioada de punere pe costuri a tarifelor de terminare in retele mobile.

Ca atare si cota de piata dupa SIMuri a operatorului Orange s-a mentinut aproape constanta in perioada analizata. Mai importante decat SIMurile, clientii sunt insa veniturile realizate de operator in mandatul Fallacher.

Venituri

In primul an de mandat, 2011, Orange inregistra venituri totale de 953 milioane euro, pentru ca in 2014 sa raporteze venituri de 984 milioane euro in conditiile in care piata a scazut permanent incepand cu anul 2009, anul declansarii crizei economice. Pentru 2015 este de asteptat o valoare mai mare, poate peste 1 miliard euro, dar si revenirea pe crestere a pietei. Veniturile sunt cele comunicate de Ministerul Finantelor, adica dupa standardul contabil romanesc.

Prestatia operatorului Orange se vede mai bine analizand cotele de piata, care au crescut permanent de la 25,7% in 2011 la 28,1 in 2014, in ultimii ani marindu-si avansul fata de Vodafone si ceilalti operatori.

Daca insa consideram fostii operatori RomTelekom si Cosmote un singur operator, Telekom, (inca nu au fuzionat) situatia este diferita.

Articolul integral pe http://nicolaeoaca.blogspot.ro/