Lucrarile de executie la cel de-al doilea tunel de pe interstatia Straulesti - Laminorului, incepute la 20 iulie, s-au finalizat vineri, dupa ce Tunelling Boring Machine a spart peretele mulat si a intrat in statia Laminorului, scrie Mediafax.

Lucrarile au fost efectuate pe Magistrala 4 a metroului bucurestean, pe sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti, care are o lungime de 607 metri liniari.

Metrorex estimeaza ca in prima parte a anului 2016 structura tunelelor va fi gata. Termenul preconizat pentru finalizarea sectiunii Parc Bazilescu - Straulesti este al doilea semestru al anului viitor.

"Magistrala 4: Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti" este finantata din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial - "Transport" si de bugetul de stat.

Metrorex a atribuit unui consortiu condus de compania italiana Astaldi contractul privind extinderea retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Straulesti, magistrala 4, contractul semnat in iulie 2012 avand o valoare de 714,73 milioane lei, fara TVA.

Asocierea reuneste si firmele Somet, TIAB si Uti Construction & Facility Management.

Contractul vizeaza extinderea retelei cu doua statii (Laminorului si Lac Straulesti) si include lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta statiilor, un depou de metrou si un terminal multimodal.

Proiectul urmareste realizarea unui "sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb", pentru a stimula renuntarea la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane, arata Metrorex.

Astfel, va fi amenajat un nod intermodal in zona Lac Straulesti, cu o parcare si o autogara.