Nervii bucurestenilor care locuiesc pe Soseaua Pantelimon sau tranziteaza zona sunt pusi la grea incercare din cauza lucrarilor de modernizare a acestei artere. Primaria Capitalei a inceput reabilitarea strazii in iunie 2013, iar lucrarile trebuiau finalizate pana la sfarsitul anului 2014. In prezent acest termen a fost depasit cu circa 8 luni, iar municipalitatea se fereste sa dea un termen clar la care va termina lucrarea. Daca pe timpul verii situatia a fost suportabila, traficul fiind redus, acum, la orele de varf,soferii asteapta zeci de minute pentru a trece de un semafor.

Sos. Pantelimon - septembrie 2015 - 1Foto: Hotnews

Situatia este cu atat mai grava cu cat in zona nu este metrou, tramvaiele nu mai circula din cauza lucrarilor de inlocuire a sinelor, iar autobuzele stau blocate in trafic zeci de minute, transportul public fiind practic paralizat.

"La infrastructura rutiera se lucreaza intre Bd. Chisinau si Soseaua Iancului si s-a demarat executia ultimului strat de asfalt dinspre Aleea Pantelimon(zona Cora). La linia de tramvai se lucreaza dinspre Cora spre Fundeni si s-a ajuns cu executia in apropierea spitalului Sf. Pantelimon. Se lucreaza de asemenea la linia de tramvai pe tronsoanele cuprinse intre Iancului si Bd. Chisinau si in intersectia Delfinului. Lucrarile la reteaua de iluminat public s-au finalizat in proportie de 75%, iar acum se lucreaza în zona intersectiei cu Pierre de Coubertin. Semaforizarea a fost finalizata in proportie de 80 %", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Cum arata in prezent Soseaua Pantelimon

Reprezentantii municipalitatii se feresc insa sa dea un termen pentru finalizarea lucrarii si sa spuna clar ce intarzieri sunt.

Problemele la aceasta lucrare au inceput toamna trecuta cand una dintre firmele din consortiul care a castigat licitatia pentru executia lucrarii - Tehnologica Radion - a intrat in insolventa. In plus, au fost probleme cu retelele edilitare.

"Acum lucrarea este gata in proportie de 25%. Fiecare tronson va fi gata in functie de cand au inceput lucrarile. Din nefericire, am stagnat vreo 3 luni din cauza intrarii in insolventa a unuia dintre constructori, insa lucrarile au fost preluate de cealalta firma din asociere. Lucrarile au fost reluate de la 1 decembrie 2014. Tronsonul intre Cora si Morarilor trebuie sa fie gata in mai 2015, Morarilor-Chisinau, unde am avut probleme si cu instalatiile de la RADET va tine pana in noiembrie, timp in care vom realiza si bucatica intre Chisinau si Iancului. Ne dorim ca la sfarsitul lui 2015 toata lucrarea sa fie gata", declarau la inceputul acestui an reprezentantii municipalitatii.

Vestea buna este ca macar lucrarile de reabilitare a Sos Iancului, incepute odata cu cele la Soseaua Pantelimon sunt aproape finalizate.

"Lucrarile la infrastructura rutiera sunt finalizate. Marcaje rutiere finalizate. Linia de tramvai este finalizata, semaforizarea finalizata. Iluminat public - 95%. Lucrarile de amenajare la spatiile verzi sunt executate in proportie de 70% si vor fi finalizate spre jumatatea lunii septembrie cand va incepe perioada vegetativa care va permite plantarea gazonului", spun reprezentantii Primariei Capitalei.

Cum arata in prezent Soseaua Iancului

Lucrarile de reabilitare a celor doua bulevarde au inceput la jumatatea lunii iunie 2013 si includ construirea unei parcari park&ride langa Cora Pantelimon. Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza cele doua bulevarde in toamna anului 2014. Lucrarile se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect.

  •         Ce lucrari implica modernizarea celor doua artere:

Soseaua Pantelimon

- linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon;

- pe fiecare sens bulevardul va avea trei benzi de circulatie, iar pe laterale vor fi construite doua benzi laterale separate, prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare;

- pentru statiile de autobuz vor fi construite alveole;

- toate statiile de tramvai vor fi mai late si vor avea copertine;

- pe toata lungimea soselei, cu exceptia celor doua benzi laterale separate, stationarea va fi interzisa, cele trei benzi ramanand exclusiv pentru traficul auto;

- toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- la capatul Soselei Pantelimon, in fata magazinului Cora va fi construit o statie uriasa, unde vor opri toate mijloacele de transport din zona, respectiv autobuzul, tramvaiul si microbuzele. Cand va fi gata noua linie de metrou Pantelimon-Universitate, statia va fi conectata si cu acest mijloc de transport. Astfel pietonii nu vor mai fi nevoiti sa traverseze si ca sa schimbe mijloacele de transport. In apropierea statiei va fi construita si o parcare park&ride, conectata cu statia, unde cei care vin din afara orasului sa-si poata lasa masina si sa mearga mai departe folosind mijloacele de transport in comun.

Soseaua Iancului

- linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.

- statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;

- pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va mai parca pe marginea bulevardului;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;