​Facebook a anuntat un trimestru record, in perioada aprilie-iunie veniturile depasind pentru prima oara pragul de 4 miliarde dolari, semn ca marile companii cheltuiesc tot mai mult pe publicitate in retea. Numarul total de utilizatori s-a apropiat de 1,5 miliarde, dintre care 844 milioane intra zilnic de pe dispozitive mobile. Profitul companiei a scazut cu 9%, pe fondul cheltuielilor tot mai mari cu centrele de date, cu dronele solare si cu realitatea virtuala.

HotNews.roFoto: Hotnews

Practic, Facebook a raportat in trimestrul al doilea venituri de 4,04 miliarde, cu 38% peste Q2 2014. A fost cel mai bun trimestru din istoria companiei, precedentul record fiind in ultimul trimestru din 2014 (3,85 mld dolari). Profitul net a scacut de la 791 milioane dolari, la 719 milioane dolari.

Cum au evoluat veniturile Facebook in ultimii ani? In 2009 au fost de sub 800 milioane dolari, in 2010 s-au apropiat de doua miliarde dolari, iar in 2012 au trecut de 5 miliarde dolari. O crestere uriasa a fost intre 2013 si 2014 (de la 7,8 miliarde, la 12,46 mld), iar daca anul acesta continua la fel, se va depasi 15 miliarde dolari. Profitul anual net a depasit in 2011 un miliard de dolari, iar anul trecut a fost 2,9 miliarde dolari.

La final de iunie, numarul celor care intra in medie cel putin o data pe zi a in retea crescut cu 17% fata de acum un an, pana la 968 milioane, in timp ce de pe mobil intra zilnic 844 milioane useri. Numarul celor care intra cel putin o data pe luna a avansat cu 13% in ultimul an, pana la 1,49 miliarde.

Din totalul veniturilor (4,04 miliarde dolari), publicitatea a reprezentat 3,82 miliarde dolari, iar din acestea, publicitatea mobila a reprezentat 76%. Acum un an proportia fusese de 62%. E de asteptat ca partea video sa aiba o importanta tot mai mare in publicitatea mobila.

Pe de alta parte, cheltuielile companiei au crescut cu 82% din cauza investitiilor in centrele de date si in noi angajati, dar si fiindca are proiecte costisitoare pe termen lung, cum ar fi dronele solare si realitatea virtuala.