Compania-mama a Pro TV, Central European Media Enterprises, a inregistrat in prima jumatate a acestui an, cu operatiunile din Romania, venituri nete de 110,7 milioane de dolari, in crestere cu aproape 9 milioane fata de aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile nete in trimestrul al doilea s-au ridicat la 62,8 milioane, cu 10,8 milioane de dolari mai mult decat in T2 2013. Profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) s-a dublat comparativ cu primul semestru din 2013. La nivelul intregului grup, CME a inregistrat, in primele sase luni din 2014, venituri nete si un rezultat OIBDA considerabil mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare anuntate miercuri.

Romania a ramas, in ianuarie-iunie 2014, piata cu cele mai mari venituri nete dintre cele sase unde este prezenta compania CME. Totusi, in trimestrul al doilea, veniturile inregistrate in Republica Ceha - piata-cheie pentru investitori si unde CME a avut de suferit in urma unor tensiuni majore cu publicitarii, anul trecut - s-au apropiat considerabil de cele inregistrate in Romania cu Pro TV si celelalte posturi din portofoliu. De altfel, in prima jumatate a anului si in trimestrul al doilea profitul OIBDA in Republica Ceha a fost considerabil mai mare decat cel inregistrat in Romania.

Venituri nete - T2 2014 (T2 2013) - S1 2014 (S1 2013)

  • Romania - 62,8 mil. USD (52 mil.) - 110,7 mil. USD (92 mil.)
  • Rep. Ceha - 59,2 mil USD (42,7 mil.) - 98,3 mil. USD (74,8 mil.)

Rezultat OIBDA - T2 2014 (T2 2013) - S1 2014 (S1 2013)

  • Romania - 12,5 mil. USD (8 mil. USD) - 18 mil. USD (9 mil. USD)
  • Rep. Ceha - 20,7 mil. USD (0,933 mil.) - 23,4 mil. USD (-5,9 mil.)

Rezultatele la nivel de grup ale CME:

  • Venituri nete in trimestrul 2 : 204,9 mil. USD (175,5 milioane in T2 2013); profit OIBDA: 41,6 mil. USD (7,9 mil. in T2 2013)
  • Venituri nete in primul semestru: 356,1 mil. USD (306,2 mil. in S1 2013); profit OIBDA: 39,3 mil. USD (-12,7 mil. in S1 2013)
  • Profit operational in T2 2014: 22,6 mil. USD (pierdere operationala de 4,6 mil. USD in T2 2013)
  • Pierderea neta in T2 2014: 52,5 milioane USD (pierdere neta de 41,1 milioane in T2 2013

In comunicatul ce anunta rezultatele, Christoph Mainusch, Co-CEO al CME, este citat spunand: "Am redus costurile pentru continut in timp ce ne-am mentinut pozitia de lider din punct de vedere al cotei de audienta, in pofida concurentei venite din partea Cupei Mondiale."