Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma ca, in opinia sa, statul ar trebui sa pastreze minim 50% plus o actiune la compania care administreaza Portul Constanta, cu importanta strategica pentru Romania, dar admite ca decizia legata de modificarile de actionariat apartine Guvernului, relateaza Mediafax.

"Eu cred ca acolo putem privatiza pana la 50% plus o actiune, 50% plus o actiune minim trebuie sa ramana in proprietatea statului. Diferenta - ca se cedeaza comunitatii locale, ca se vinde pe bursa si vor fi unii care vor cumpara si se va modifica, sa spunem, putin, structura actionariatului, am aduce si alti actionari care sa aiba viziune, din cei care au experienta legata de aceasta activitate - nu este o decizie care imi va apartine. V-am spus ce gandesc eu, este o decizie care va apartine Guvernului Romaniei si nu a ministrului Transporturilor. Astazi, cand noi vorbim, eu asa gandesc. Nu exclud posibilitatea sa dam comunitatii locale, nu exlud varianta in care sa dau actiuni pe bursa", a spus Rus.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratia Porturilor Maritime Constanta, cu 60%, iar Fondul Proprietatea si Primaria Constanta detin fiecare 20% din capital.

Guvernul si Primaria Constanta vor ca Ministerul Transporturilor sa cedeze 13% din actiuni Consiliului Local si sa listeze pe bursa un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea cresterii participatiei Primariei Constanta a starnit numeroase critici din partea operatorilor portuari si a sindicatelor din port, dar si in mediul politic de la nivel central.

Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciaza ca transferul de proprietate trebuie realizat atunci cand companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea pretului de vanzare.

"Nu sunt de acord sa vindem ceva in situatia in care capacitatea de negociere este extrem de mica, adica esti neprofitabil, esti aproape de faliment, insolventa te cauta prin camera din fata. Batalia mea este nu sa nu respect sau sa nu privatizez - procesul de privatizare va continua - batalia mea este sa aduc aceste societati in situatia in care la privatizare sa aiba pret. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul si am nationalizat pierderile. Incerc sa aduc aceste societati in situatia in care, in momentul in care vom privatiza x%, y% sau tot din CFR Marfa, din CFR Calatori, din Tarom sau din oricare alta companie de-a noastra, ea sa aiba suficienta consistenta economico-financiara si resursa umana validata astfel incat sa aiba pret", a afirmat Rus.

Grup Feroviar Roman, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat in iunie 2013 castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, insa vanzarea pachetului majoritar de actiuni la compania de stat nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.