Unde se gasesc cei mai ieftini carburanti pe autostrazile din Romania. Tara noastra are in prezent putin peste 600 de kilometri de autostrada, majoritatea dati in circulatie in ultimii cinci ani, ca urmare a fondurilor europene puse la dispozitia Romaniei. Pe cele mai noi autostrazi nu se gasesc momentan statii de alimentare cu carburanti, reprezentantii Companiei de Drumuri anuntand ca abia in acest an vor organiza o licitatie pentru amplasarea spatiilor de servicii. Singurele autostrazi ale Romaniei pe care exista benzinarii sunt A1 Bucuresti-Pitesti (96 plus 13,66 km cu centura ocolitoare la profil de autostrada) si A2 Bucuresti-Constanta (205 km). Celelalte tronsoane sau bucati de autostrada si pe care nu exista benzinarii sunt: Bucuresti-Ploiesti (55 km), Campia Turzii-Gilau (52 km), Sibiu-Saliste si centura Sibiului (16,1 plus 17,5 km), Cunta- Orastie-Deva (86 km), Lugoj-Deva lot 1 (27,4 km), Timisoara-Lugoj lot 1 (9,5 km) si Timisoara-Arad si centura Aradului (44,5 km). Nici pe A2 nu exista statii de carburanti decat pe tronsoanele Bucuresti-Fetesti, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Romania nu este deloc pregatita sa raspunda mediului de afaceri. Tara noastra nu este deloc pregatita sa raspunda mediului de afaceri, este de parere Excelenta Sa Philippe Beke, ambasadorul Belgiei in Romania. Domnia sa sustine ca, in comparatie cu tari ca Bulgaria, Serbia, Ungaria, Moldova, Macedonia sau Turcia, noi nu suntem pregatiti sa-i primim pe investitorii straini, nici din punct de vedere fiscal, nici din alte perspective. Philippe Beke subliniaza: "Imi pare rau sa spun, dar am devenit relativ reticent in ceea ce priveste colaborarea cu autoritatile locale sau cu autoritatile romane, in general. Este ceva ce in secolul XIX si XX a iesit la iveala. Este dificil sa ai un parteneriat adevarat cu autoritatile. Cred cu tarie ca sectorul public are un rol de jucat. Si eu lucrez in mediul public, dar acesta nu este suficient conectat cu realitatea. Este absolut necesar ca Romania sa fie pregatita din toate punctele de vedere pentru a putea convinge un investitor. Investitorii merg "la cumparaturi". Ei trebuie sa mearga la o companie ca Ernst & Young sau KPMG pentru ca acolo gasesc cifrele care-i intereseaza. Uneori, raspunsul potrivit pentru oamenii de afaceri din alte tari nu este in Romania, este Bulgaria sau alt stat. Pot exista alte locuri unde investitorii sa gaseasca solutia pe care o cauta. De aceea este important sa existe informatia necesara, altfel se va intampla cum s-a intamplat cu Nokia, adica dupa o vreme pleaca, pentru ca nu au gasit ceea ce cautau. Cand o societatea ia o decizie de investitie, o ia pentru minim 15-20 de ani. De aceea este atat de important sa existe cifre comparative". Integral peBursa.ro.

Energia, domeniul in care strainii au adus cei multi bani in Romania in 2014: 230 de milioane de euro. In primele trei luni ale anului, investitorii straini activi in segmentul energetic au majorat capitalul social al companiilor pe care le controleaza in Romania cu aproape 230 de milioane de euro. Investitorii straini activi in segmentul energetic din Romania au "miscat" cel mai mult economia romaneasca in primele trei luni ale acestui an. Potrivit calculelorEconomica.netrealizate pe baza datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), in perioada ianuarie-martie, cele mai mari investitii straine din acest sector, sub forma unor majorari de capital social total subscris, au depasit pragul de 220 de milioane de euro. Calculele au vizat doar top 10 societati dupa participarea straina la capital, in fiecare dintre lunile respective.

ANL promoveaza la Bucuresti apartamente din Alba Iulia, Ploiesti sau Timisoara. Printre cei peste 200 de expozanti de la tIMOn se afla si Agentia Nationala pentru Locuinte (ANL) care, potrivit propriilor declaratii isi propune sa promoveze proiectele noi prin credit ipotecar din localitatile Alba Iulia, Ploiesti, Alexandria, Busteni, Mangalia, Campina, Timisoara si Brasov si sa prezinte oferta locuintelor ramase libere care pot fi contractate prin acest program. O face, insa, la Bucuresti. Pana in prezent, prin ANL au fost finalizate 34.324 de locuinte la nivel national, dintre care 31.124 sunt locuinte destinate tinerilor, iar 3.200 au fost construite prin credit ipotecar. In cadrul programului destinat tinerilor, o componenta importanta o constituie posibilitatea de vanzare a locuintelor catre chiriasi, dupa primul an de inchiriere, scrieBusinessCover.ro.

Razboiul economic, marele pericol al conflictului ucraineano-rus. Ucraina isi face iluzii daca isi inchipuie ca Europa va lua locul Rusiei in aprovizionarea cu gaze. Fara nici un dubiu, diferendele dintre Ucraina si Rusia nu au o conotatie exclusiv politica sau teritoriala. Fata nevazuta a acestui conflict, dar cu niste consecinte catastrofale pentru ambele tari, este data de relatiile economice. Varful aicebergului il reprezinta in momentul de fata gazele naturale. Rusia isi cere drepturile, respectiv recuperarea datoriei de peste 11 miliarde de dolari si implicit un pret mai mare pentru livrarile viitoare, Ucraina refuza sa recunoasca aceste datorii, dar ameninta cu intreruperea tranzitului de gaze dinspre Rusia inspre Europa, anuntaEnergy-center.ro.

Cand va fi gata lotul I din autostrada Nadlac-Arad. Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a inspectat, joi, tronsoanele de autostrada Arad-Nadlac, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, iar la final a anuntat ca lotul I al autostrazii Nadlac-Arad va fi gata la inceputul anului viitor. "Pe tronsonul Nadlac-Arad, lotul I, s-au apucat de lucru, au ordinul dat din decembrie. (...) Mai sunt de lamurit documente la Ministerul Transporturilor, legate de autorizatiile vechi de construire si autorizatia noua de construire. Acolo suntem in termen, eu sper ca in ianuarie-februarie la anul, cel mai tarziu, vor termina si Nadlac-Arad", a declarat ministrul Transporturilor, informeazaGandul.

Cum arata viitorul afacerilor? Intr-o prezentare informativa, Philip Evans ne face rezumatul rapid a doua teorii consacrate in strategie - si explica de ce crede ca nu mai sunt valabile. Va voi vorbi despre strategie si legatura ei cu tehnologia. Consideram strategia in afaceri mai degraba o notiune abstracta esentiala in rationamentele economice, cumva eterna. Am de gand sa sustin ca, de fapt, strategia de afaceri s-a bazat intotdeauna pe ipoteze despre tehnologie, pe faputul ca acele ipoteze se schimba, chiar dramatic, si de aceea ajungem la la un concept diferit al strategiei de afaceri, scrieCapital.ro.

BMW Vision Future Luxury Concept - numele spune tot. Numele acestui concept, Vision Future Luxury, vorbeste de la sine despre intentiile celor de la BMW. Deocamdata vorbim despre doar un concept, adus de germani la Salonul de la Beijing 2014, insa zvonurile spun ca nu este doar prezentarea viitoarei teme de design a marcii, ci si prefigurarea noii nave amiral a bavarezilor! Fara indoiala, conceptul are ca tema de inspiratie designul de la Pininfarina Gran Lusso Coupe. Cu putina imaginatie si modificari minore, ni-l putem deja imagina transformat intr-un model de serie. Insa cum vede BMW viitorul acestui concept, in comunicatul de presa redat mai jos. BMW Vision Future Luxury ofera o perspectiva pe termen lung asupra perceptiei pe care marca o are asupra intelegerii luxului modern. Conceptul se evidentiaza prin fuziunea intre exclusivitate si inovatie, prin experienta condusului care este, si de aceasta data, una emotionala si exclusivista. Toate acestea sunt exprimate prin designul remarcabil, alaturi de tehnologia inovatoare, conceptul de pionierat in privinta constructiei ultrausoare, interfata utilizatorului integrata perfect si experienta condusului care se adreseaza optim cerintelor tuturor ocupantilor, anunta24auto.ro.