Ministerul Educatiei Nationale a reactionat la acuzatiile potrivit carora subiectele la Evaluarea Nationala au fost mai usoare decat anul trecut si afirma, intr-un comunicat publicat duminica pe site-ul sau, ca "dezaproba incercarea de politizare", motivand faptul ca promovabilitatea este mai mica decat cea din 2010 sau cea din 2011.

"Ministerul Educatiei Nationale precizeaza ca procentul de 75,91% al mediilor peste 5, obtinut de elevi, la Evaluarea Nationala 2013, este mai mic decat in anul 2010, cand a fost 85,97%, sau in anul 2011, cand procentul atins a fost de 81,79%. Ministerul Educatiei Nationale isi exprima dezacordul fata de incercarea de a politiza discutiile pe marginea rezultatelor obtinute de elevi la examenele din cadrul Evaluarii Nationale 2013," sustine ministerul.

Peste 75% dintre elevii au luat note peste 5 la examenul de Evaluare Nationala, potrivit datelor centralizate de Ministerul Educatiei Nationale, la nivel de tara, inainte de rezolvarea contestatiilor. Astfel, 123.503 elevi, reprezentand 75,91%, au obtinut note peste 5, constatandu-se o crestere cu aproape 10 puncte procentuale a numarului de elevi care au luate note peste 5 comparativ cu procentul din anul 2012 (66,12%).

Cresterea substantiala a promovabilitatii a venit pe fondul acuzelor ca subiectele au fost mult mai usoare decat anul trecut, lucru care ar putea duce la frustrarea elevilor buni.

Fostul ministru al Educatiei, Daniel Funeriu, sustine intr-o postare pe blogul sau ca, daca subiectele de la Evaluarea Nationala din acest an au fost manipulate astfel incat procentajele de reusita sa fie artificial de mari, "atunci ne aflam in fata unei fraude institutionale comandata politic".

"La nivel national rezultatele par sa fie in acest an mult mai bune decat cele de anul trecut (primul an in care au fost camere de luat vederi la evaluarea nationala), dar similare cu cele din anii anteriori in care nu erau camere de luat vederi", noteaza Daniel Funeriu, sambata seara, pe blogul personal.

Funeriu precizeaza ca "toti elevii care au luat note mari si profesorii lor trebuie felicitati" si "daca rezultatele reflecta realitatea atunci inseamna ca avem un salt spectaculos al rezultatelor. Ceea ce ar fi foarte bine".

Insa, arata el, "daca subiectele au fost manipulate astfel incat procentajele de reusita sa fie artificial de mari atunci ne aflam in fata unei fraude institutionale comandata politic".

Funeriu a amintit la randul sau de rezultatele din 2010 si 2011, ani in care insa nu au existat camere de supraveghere.

Comunicatul Ministerului Educatiei:

Ministerul Educatiei Nationale precizeaza ca procentul de 75,91% al mediilor peste 5, obtinut de elevi, la Evaluarea Nationala 2013, este mai mic decat in anul 2010, cand a fost 85,97%, sau in anul 2011, cand procentul atins a fost de 81,79%. Ministerul Educatiei Nationale isi exprima dezacordul fata de incercarea de a politiza discutiile pe marginea rezultatelor obtinute de elevi la examenele din cadrul Evaluarii Nationale 2013.

Argumentele corecte si coerente nu pot fi construite decat pe baza unei analize obiective a datelor, cumulate cu cercetarea specialistilor in domeniul stiintelor educatiei. Orice alta discutie, care vizeaza exclusiv castigul de capital politic, aduce deservicii interesului elevilor si sistemului de invatamant romanesc, in general, care se afla intr-un proces de recastigare a prestigiului.

Deopotriva, acest tip de dezbateri politicianiste aduce prejudicii demnitatii si profesionalismului cadrelor didactice si umbresc munca elevilor si parintilor.

Ministerul Educatiei Nationale precizeaza ca elaborarea subiectelor pentru Evaluarea Nationala se face in baza programei de examen parcurse de elevi.

Subiectele au un grad de dificultate mediu si vizeaza evaluarea competentelor dobandite de elevi pe parcursul ciclului gimnazial. Toate subiectele sunt traduse in 6-8 limbi, in functie de caz. In procesul de elaborare si selectare a subiectelor pentru Evaluarea Nationala 2013 au fost implicati 250 de profesori, din toata tara, care predau la catedra, sub coorrdonarea Centrului National de Evaluare si Examinare.

Procesul de elaborare si selectare a subiectelor incepe in luna octombrie a anului precedent examenelor si se incheie in luna iunie a anului in care se sustine Evaluarea Nationala. Subliniem ca toti itemii care se afla in baza de date a Centrului National de Evaluare si Examinare sunt supusi unei verificari multiple.

De asemenea, pastrarea si transmiterea subiectelor se face in conditii de maxima securitate. Examinarea elevilor a fost corect realizata, in fiecare sala de examen din tara au functionat camerele de supraveghere, iar profesorii-supraveghetori au asigurat desfasurarea, in bune conditii, a probelor.