1 € 4,4762 1 USD 3,2340miercuri 16 apr 2014
Versiune
Mobile

Guvernul a aprobat reorganizarea ANAF prin fuziunea prin absorbtie cu Autoritatea Nationala a Vamilor si preluarea activitatii Garzii Financiare

de R.M. Miercuri, 26 iunie 2013, 18:40
- a A+
Guvernul a aprobat miercuri, prin ordonanta de urgenta, reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si prin preluarea activitatii Garzii Financiare.

"Restructurarea ANAF constituie o preconditie pentru implementarea proiectului de modernizare a administratiei fiscale, convenit cu institutiile europene si pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala", precizeaza guvernul, intr-un scurt comunicat de presa.

Intr-un interviu acordat HotNews.ro la sfarsitul lunii martie
, ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, a precizat ca aceasta reorganizare a ANAF se va efectua "pe modelul statelor performante din UE" si pe baza unei "colaborari cu Trezoreria Americana".

"Se pleaca de la principiul ca atata timp cat ai o informatizare buna, relatia cu contribuabilul se usureaza si se transparentizeaza. Ajuta si pe partea de control pentru ca nu mai e nevoie sa trimiti pe teren sute de echipe ca sa verifici, de pilda, rambursarile de TVA. Centralizand bazele de date, poti face un control documentar din birou si poti constata din birou daca beneficiaza de rambursare de TVA si ii dai si banii in termen. Mai mult, nu stai toata ziua de zece ori  pe an pe capul unei firme obligand-o sa-ti dea diferite documente in loc sa o lasi sa produca", explica acesta.

Un alt obiectiv al acestei reforme, sustinea ministrul, este reducerea coruptiei.

"In cadrul programului de reforma a administratiei fiscale, agreat si cu FMI si in baza imprumutului de 77 de milioane de dolari de la Banca Mondiala, vom restructura structurile suport de la directiile judetene se vor ridica la nivel de regiune. In loc  de7 servicii juridice, 7 directii economice, 7 servicii de IT samd, vom avea cate una singura la nivel regional.

Pana in 2015, din 217 administratii fiscale va ramane cate una pe fiecare judet. In orase si commune raman puncte de lucru.  Noi am vrea sa informatizan totul, sa eliminam contactul direct intre contribuabil si functionarul din administratia fiscal", a mai spus Chitoiu.
4932 de afisari
Janus
ipolitic [utilizator], Miercuri, 26 iunie 2013, 19:21
0/0
Mai frate, a venit si ziua in care trebuie sa-l laud pe
Chitcoiu.
Aceste masuri, odata implementate, vor usura
activitatea tuturor firmelor, ale noastre, ale voastre,
ale lor. In special ale lor.
Un singur lucru nu-mi este clar: cu ce isi termina
vila a treia (sau a patra) bietul bugetar din vama sau din garda, daca se va fuziona prin absorbtie?!
Cine stie, poate are o matusa saraca da' bogata.
modernizare administratie
valicostin [utilizator], Vineri, 28 iunie 2013, 22:31
0/0
Suna frumos "modernizare administratie", insa sa vedem ce o sa iasa. Cred ca in vest nu sunt zeci de mii de dosare de instanta sau executare pentru toti dughenarii. Primul pas cred ca va fi de genul "tu jurist , cate dosare duci? 100, de azi duci 150". Sau "tu inginerul de la Cluj, vezi ca a picat o sursa la un calculator din Baia Mare, da fuga si o schimba! Iar maine fa un salt pana la Tg Mures ca ai 2 monitoare defecte". Da' ma rog , daca ne imprumuta Banca Mondiala...
comenteaza