Increderea romanilor in marcile autohtone creste constant, este una dintre concluziile studiului Trusted Brands 2013, realizat de Reader's Digest in 12 tari europene, printre care si Romania.

"Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Pe langa Napolact, care a depasit Danone, remarcam in acest an, la categoria Automobile, ca increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013)", potrivit unui comunicat al companiei.

"Romanii dovedesc ca, odata ce o marca reuseste sa le castige increderea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcam in ultimii ani o consolidare a pozitiei marcilor care ne-au castigat increderea, impreuna cu o crestere a increderii in marcile romanesti", noteaza Florin Petrescu, country manager Reader's Digest Romania, citat in acest comunicat.

O alta concluzie a studiului este ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea.

Astfel, "la majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi - ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate".

"Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala si Ariel la categoria Detergent)", noteaza Reader's Digest .

Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).

"La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (88%), pilotii (83%) si farmacistii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 6% au incredere in ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de incredere) si vanzatorii de masini (20%). Ingrijorator este faptul ca in Romania increderea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana)".

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2012, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader's Digest din cele 12 tari europene: Belgia, Republica Ceha, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 177.500 de chestionare cu intrebari deschise.

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com.

Castigatori Trusted Brands Romania 2013:

Categorii europene:

  • Automobile: Dacia
  • Electrocasnice: Philips
  • Computere personale: Dell
  • Telefonie mobila: Nokia
  • Operatori telefonie mobila: Orange
  • Camere foto: Sony
  • Agentii de turism: Paralela 45
  • Banci: BCR
  • Carduri de credit: Visa
  • Companii de asigurari: Astra Asigurari
  • Furnizori servicii internet: RCS & RDS
  • Benzinarii: Petrom
  • Vitamine: Eurovita
  • Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
  • Analgezice: Algocalmin
  • Produse de ingrijire a parului: Nivea
  • Produse de ingrijire a pielii: Nivea
  • Produse cosmetice: Avon
  • Detergenti: Ariel
  • Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

  • Produse de panificatie: Vel Pitar
  • Produse lactate: Napolact
  • Produse din carne: Cris-Tim
  • Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
  • Condimente: Fuchs
  • Ape minerale: Borsec
  • Hrana pentru animale: Pedigree
  • Clinici private: Medlife
  • Cafea: Jacobs
  • Pasta de dinti: Colgate 
  • Retailer imbracaminte: Zara
  • Retailer electrocasnice: Domo
  • Sapun: Dove
  • Deodorant: Nivea
  • Centre comerciale: Kaufland
  • Cotidiene: Adevarul
  • Statii radio: Europa FM
  • Statii TV: Pro TV